آفتاب

دولت جدید مصر امروز سوگند یاد می‌کند/ تاکید نخست وزیر بر لزوم حفظ وحدت ملی

دولت جدید مصر امروز سوگند یاد می‌کند/ تاکید نخست وزیر بر لزوم حفظ وحدت ملی

نخست‌وزیر جدید مصر ضمن اعلام پایان روند تشکیل دولت، بر لزوم حفظ وحدت ملی برای عبور مصر از مرحله حساس کنونی تاکید کرد.

نخست‌وزیر جدید مصر ضمن اعلام پایان روند تشکیل دولت، بر لزوم حفظ وحدت ملی برای عبور مصر از مرحله حساس کنونی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ابراهیم محلب، نخست‌وزیر مصر در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه روند تشکیل دولت جدید به پایان رسیده تاکید کرد: مصر در حال عبور از مرحله حساس سازندگی است و همگان باید متحد باشند تا بتوان این مرحله را پشت سر گذاشت.

منابع آگاه در کابینه مصر نیز اظهار کردند که محلب با حضور 26 وزیر در کابینه جدید از جمله 17 وزیر از دولت مستعفی مصر موافقت کرده اما هنوز نظر قطعی در خصوص دو وزیر بهداشت و دادگستری ندارد.

منابع تصریح کردند که مراسم ادای سوگند صبح امروز (شنبه) راس ساعت 11 ظهر (9:00 به وقت گرینویچ) برگزار می‌شود.

پیشتر ابراهیم محلب در پاسخ به سوال خبرگزاری آناتولی پیرامون ابقای عبدالفتاح السیسی در منصب وزارت دفاع در دولت جدید عنوان داشت: رئیس‌جمهور وزارتخانه‌های کلیدی را تعیین می‌کند و در خصوص آن تصمیم می‌گیرد.

این مقام مصری افزود: من به همراه اعضای دولت جدید تلاش خواهیم کرد تا تمام نیازهای مردم را پاسخ داده و به آنها خدمت کنیم.

ابراهیم محلب ادامه داد: دولت کنونی مصر یک دولت مبارز است و ما تلاش خواهیم کرد تا صراحتا حقایق را با مردم در میان بگذاریم.

وی افزود: من شخصا به خیابان می‌آیم و با مردم برای آگاهی از خواسته‌هایشان صحبت می‌کنم و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسم به همین دلیل تصمیم گرفتم تا تنها یک خودرو داشته باشم و خودروی همراه نخست‌وزیر را نداشته باشم تا از این طریق از پرداختن به مسائل غیرضروری خودداری کرده و شرایط را با توجه به بحران اقتصادی کشور در نظر داشته باشم.

در همین راستا، نبیل فهمی، وزیر امور خارجه دولت مستعفی مصر اظهار کرد که ابراهیم محلب از وی خواسته تا در منصب خود به عنوان وزیر امور خارجه در دولت جدید بماند.

وی با بیان اینکه به فعالیت در پست وزارت خارجه ادامه می‌دهد برای دولت جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

کد N153513

وبگردی