آفتاب
رئیس جمهور در جمع مدیران وزارت دفاع:/ تكمیل می‌شود/| 149670

نیروهای مسلح ما باید بازدارنده باشند/ دفاع از منافع ملی بر عهده یک ارگان نیست

نیروهای مسلح ما باید بازدارنده باشند/ دفاع از منافع ملی بر عهده یک ارگان نیست

امنیت به عنوان بزرگترین پایه برای حیات، آرامش جامعه و برای توسعه کشور است و بدون امنیت هیچ حرکت مهمی در جامعه تقریبا امکان‌پذیر نیست و اگر امکان‌پذیر هم باشد با هزینه‌های بسیار گزافی صورت می‌گیرد. / نیروهای مسلح باید بدون دغدغه برای نیازهای ضروری‌شان دغدغه‌خاطر نداشته باشند/باید نیروهای مسلح به گونه‌ای باشند که فکر، نقشه و کردار دشمن را عوض کنند که ما اسم آن را بازدارندگی می‌گوییم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما باید بازدارنده باشند و کاری بکنند که تهدیدات دشمن عملی نشود، تصریح کرد: دفاع از اهداف و منافع ملی بر عهده یک ارگان نیست و باید همه افراد و ارگان‌ها دست به دست هم بدهیم و از منافع ملی دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور که صبح امروز در جمع مدیران وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح در حال سخنرانی است، گفت: امنیت به عنوان بزرگترین پایه برای حیات، آرامش جامعه و برای توسعه کشور است و بدون امنیت هیچ حرکت مهمی در جامعه تقریبا امکان‌پذیر نیست و اگر امکان‌پذیر هم باشد با هزینه‌های بسیار گزافی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امنیت به معنای آن است که مردم نسبت به تهدیدات احتمالی دغدغه خاطر نداشته باشند، اظهار داشت: مردم باید احساس آرامش بکنند و این احساس را داشته باشند که مجموعه مدیریت کشور می‌تواند به خوبی از منافع ملی و ارزش‌های دینی و ملی و از حقوق مردم، استقلال کشور، وحدت ملی و تمامیت ارضی به خوبی دفاع کند.

روحانی افزود: در امر نیروهای مسلح دو ستون وجود دارد؛ یک ستون وظیفه دفاع را بر عهده دارد و وظیفه‌اش پشتیبانی است و ستون دیگر وظیفه دفاع را برعهده دارد و وظیفه‌اش صف است و به عبارت دیگر می‌توان تقسیم‌بندی جبهه و پشت جبهه را داشت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یک ارگان نیاز است که از قوای کشور پشتیبانی کند، خاطر نشان کرد: به معنایی نیروهای مسلح باید بدون دغدغه برای نیازهای ضروری‌شان دغدغه‌خاطر نداشته باشند و دستگاهی که این وظیفه را برعهده دارند وزارت دفاع است.

روحانی با تاکید بر اینکه دفاع از اهداف و منافع ملی بر عهده یک ارگان نیست، ابراز داشت: باید همه افراد و ارگان‌ها دست به دست هم بدهیم و از منافع ملی دفاع کنیم دیپلماسی ما و وزرات خارجه ما که تلاش می‌کند از منافع ملی و حقوق مردم ما صیانت کند هم سربازان ملی ما هستند.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: تمام بخش‌های فرهنگی هم این وظیفه را برعهده دارند آنها هم باید انگیزه لازم را به رزمندگان ما بدهند، اگر محیط فرهنگی ما ناسالم باشد بر نیروهای مسلح، خانواده و فرزندان آنها هم اثر می‌گذارد. این خانواده نیروهای مسلح است که به آنها روحیه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: همه جامعه به هم متصل هستند اگر عالمان، اندیشمندان، فرهیختگان و فیلم‌سازان ما و همه کسانی که در عالم هنر کار می‌کنند انگیزه لازم را ندهد، انگیزه دفاع از بین می‌رود و باید بگویم وفاق برعهده همه ماست.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در خصوص عملی کردن تهدیدات دشمنان اذعان داشت: اگر دشمن تهدیدش را عملی کند صف مقدم برای دفاع از کشور نیروهای مسلح هستند اما باید نیروهای مسلح به گونه‌ای باشند که فکر، نقشه و کردار دشمن را عوض کنند که ما اسم آن را بازدارندگی می‌گوییم.

روحانی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما باید بازدارنده باشند و کاری بکنند که تهدیدات دشمن عملی نشود.

کد N153508

وبگردی