آفتاب

آنتی وار: تغییر رژیم؛ هروقت که آمریکا بخواهد

آنتی وار: تغییر رژیم؛ هروقت که آمریکا بخواهد

پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی درباره رخدادهای اخیر در ونزوئلا و انتقاد از مداخلات آمریکا در این کشور این سوال را مطرح کرده است که چه زمانی تلاش برای سرنگونی یک دولت منتخب دموکراتیک مشروع به نظر می رسد ؟

به گزارش خبرآنلاین این پایگاه خبری در ادامه به این سوال خود اینگونه پاسخ داده است که هر زمان دولت آمریکا بگوید. آنتی وار نوشته است این روش مرسوم آمریکا است که دولت های ناهمسو با خود را با مشکلات مختلف و ناآرامی های داخلی مواجه می سازد و اگر بتواند رژیم آنها را تغییر می دهد حتی اگر به صورت قانونی و از طریق دموکراتیک روی کار آمده باشند.

آنتی وار با این همه نوشته است تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا بار دیگر واشنگتن را در برابر کشورهای آمریکای لاتین قرار خواهد داد.

آنتی وار با اشاره به اینکه بسیاری از معترضان در ونزوئلا مرتکب اقدامات خشونت آمیز شدند و نه تنها به نیروهای پلیس حمله کردند بلکه خودروها و در برخی موارد ساختمان های دولتی را نیز به آتش کشیدند نوشت دولت باراک اوباما باید درباره تحولات ونزوئلا عاقلانه موضع بگیرد چرا که اقدامات مداخله جویانه آمریکا در ونزوئلا می تواند خشم کشورهای این حوزه و از جمله گروه مرکسور را برانگیزد. آنها تا این لحظه با انتشار یک بیانیه اعتراض خود را نسبت به اقدامات پنهانی آمریکا علیه دولت مادورو اعلام کرده اند.

4949

کد N153276

وبگردی