آفتاب

کشف ۷۱۵ سیاره جدید در ورای منظومه شمسی

کشف ۷۱۵ سیاره جدید در ورای منظومه شمسی

همشهری آنلاین: دانشمندان ۷۱۵ سیاره جدید را به فهرست سیاره‌های شناخته‌شده در کهکشان اضافه کردند و با این کار تعداد سیاره‌هایی که بشر تا به حال کشف کرده را به هزار و ۷۰۰ عدد رساندند.

دانش > فضا- همشهری آنلاین:
دانشمندان ۷۱۵ سیاره جدید را به فهرست سیاره‌های شناخته‌شده در کهکشان اضافه کردند و با این کار تعداد سیاره‌هایی که بشر تا به حال کشف کرده را به هزار و ۷۰۰ عدد رساندند.

به گزارش ایرنا، ستاره‌شناسان اعلام کردند بین سیاره‌هایی که به تازگی کشف شده‌اند چهار سیاره هستند که 2.5 برابر از سیاره زمین بزرگ‌تر و برای داشتن آب مایع در سطح خود در فاصله مناسبی از ستاره‌های مولدشان قرار دارند.

تلسکوپ فضایی کپلر اداره ملی فضا و هوانوردی آمریکا (ناسا) این اکتشافات را انجام داده است. این تلسکوپ که طی سال‌های گذشته در پی یافتن سیاره‌های جدید بوده، از سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در سیستم آن پدید آمد، دیگر فعال نیست.

ناسا اعلام کرد تعداد سیاره‌هایی که کپلر مشاهده و تعداد آن‌ها را تایید کرده است 961 عدد است.

داگلاس هاگینز، رئیس ماموریت اکتشاف سیاره‌ها در مرکز ناسا در واشنگتن در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ما تقریباً تعداد سیاره‌هایی که برای بشر شناخته شده‌اند را به دو برابر رساندیم.

افزایش تعداد سیاره‌هایی که به تازگی کشف شده‌اند به دلیل استفاده از فن‌آوری جدیدی است که وجود سیاره‌های احتمالی را به جای این که تک‌تک مورد مطالعه قرار دهد، به صورت دسته‌بندی تحلیل می‌کند.

سیاره‌های جدید شواهد پیشین در مورد وجود سیاره‌های کوچک را تأیید می‌کند که اندازه آن‌ها دو یا سه برابر اندازه زمین است.

سیاره‌هایی که به تازگی کشف شده‌اند نیز همچون منظومه شمسی هستند که هشت سیاره و خورشید و سیاره‌های کوتوله دارند.

سیاره‌هایی که کپلر کشف کرده بر خلاف سیاره‌های منظومه شمسی که از فضای داخلی عطارد به محوطه بیرونی ستاره نپتون حدود 150 بار از مسافت خورشید نسبت به زمین دورتر هستند در فاصله نزدیکی قرار دارند.

بیشتر سیاره‌ها در فضایی نزدیک‌تر از مسافتی که سیاره زهره دور خورشید می‌چرخد، دور ستاره‌های مولد خود می‌چرخند.

ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی در حال طراحی و ساخت تلسکوپ‌های جدیدی هستند تا آن‌ها را در سیاره‌هایی که به اصطلاح مناطق قابل سکونت نامیده می‌شوند مستقر کنند که دمای جو آن‌ها برای وجود آب مایع مساعد است.

کد N153075

وبگردی