آفتاب
به همراه فرزندان دو وزیر سابق کابینه ترکیه

رضا ضراب از زندان ترکیه آزاد شد

رضا ضراب از زندان ترکیه آزاد شد

همشهری آنلاین: رضا ضراب، تاجر ایرانی تبعه ترکیه به همراه دو فرزند وزرای سابق کابینه این کشور که به اتهام فساد مالی و ارتشا در زندان بسر می‌برند، جمعه نهم اسفند آزاد شدند.

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
رضا ضراب، تاجر ایرانی تبعه ترکیه به همراه دو فرزند وزرای سابق کابینه این کشور که به اتهام فساد مالی و ارتشا در زندان بسر می‌برند، جمعه نهم اسفند آزاد شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ضراب به همراه باریش گولر فرزند وزیر کشور سابق و کائان چاغلایان فرزند وزیر اقتصاد سابق ترکیه به همراه دو تن دیگر از متهمان ردیف اول پرونده جنجالی 17 دسامبر ترکیه روز جمعه آزاد شدند.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده جنجالی ارتشا و فساد مالی در دستگاه های دولتی ترکیه با بررسی درخواست وکلای مدافع از دادستان های این پرونده با عنوان اینکه این متهمان افراد شناخته شده بوده و دارای محل اقامت مشخصی هستند و موضوع فرار و یا پنهان کردن اسناد و مدارک مربوط به اتهامات آنها مطرح نیست، حکم آزادی آنان را صادر کرد.

براساس این گزارش، دادگاه همچنین حکم ممنوع الخروج بودن این افراد را صادر کرد.

براساس این حکم دادگاه در ادامه رسیدگی به این پرونده، در صورت لزوم متهمان را فرا خواهد خواند.

رضا ضراب در پی عملیات فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته به همراه برخی از منتسبان به دولت ترکیه، دو نفر از فرزندان کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام فساد مالی دستگیر شد.

دادگاه استانبول پیش از این حکم رفع توقیف دارایی ها و اموال رضا ضراب را صادر کرده بود.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه همچنین پیش از این هشت تن از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد ولی درخواست آزادی رضا ضراب و دو تن از فرزندان وزرای سابق ترکیه را رد کرده بود.

سلیمان ارسلان مدیر عامل سابق هالک بانک (بانک ملی) ترکیه که از او به عنوان یکی از اصلی ترین متهمان پرونده جنجالی عملیات ارتشا و فساد مالی در ترکیه نام برده می شود از زندان آزاد شده است.

رضا ضراب تاجر ایرانی که شهروند ترکیه نیز هست، متهم به پول شویی و تخلف در تجارت طلا و انتقال ارز شده است.

دولت آنکارا و به ویژه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه این عملیات را به عنوان کودتا علیه دولت و ضربه زدن به اعتبار حزب حاکم عدالت و توسعه در آستانه انتخابات شهرداری ها خواندند.

کد N152980

وبگردی