آفتاب

روسیه پیشنهاد اوکراین برای رایزنی در باره مساله کریمه را رد کرد

روسیه پیشنهاد اوکراین برای رایزنی در باره مساله کریمه را رد کرد

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد، مسکو با احضار معاون سفیر اوکراین در روسیه و در یادداشتی پیشنهاد کی یف برای رایزنی در باره مساله شبه جزیره کریمه را رد کرد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش گفته شده است: وزارت خارجه روسیه یادداشتی در پاسخ به یادداشت وزارت خارجه اوکراین به ˈر.نیمچینسکیˈ معاون سفیر اوکراین در مسکو ارائه کرد.

وزارت خارجه اوکراین روز پنجشنبه یادداشتی با مضمون برگزاری فوری رایزنی های دو جانبه مطابق با بند هفتم قرارداد دوستی، همکاری و مشارکت اوکراین و فدراسیون روسیه در سال 1997 به کاردار موقت سفارت روسیه در کی یف تسلیم کرد.

در گزارش وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: در یادداشتی که به طرف اوکراینی ارائه شد پیشنهاد این کشور برای برگزاری فوری رایزنی دوجانبه در رابطه با حوادث کریمه رد شده است.

در گزارش آمده است: روسیه رویدادهای منطقه خودمختار را نتیجه فرایندهای سیاسی اخیر در اوکراین می داند و در این رابطه نیازی به رایزنی دوجانبه فوری نمی بیند.

وزارت خارجه روسیه به طرف اوکراینی یادداشت دیگری ارائه کرد که در آن گفته شده است تردد خودروهای زرهی ناوگان روسیه در منطقه کریمه برای تامین امنیت واحدهای این ناوگان در قلمرو اوکراین است و با موافقت نامه های روسیه و اوکراین مطابقت کامل دارد.

منطقه کریمه که اکثر جمعیت آن را روس تبارها تشکیل می دهند در روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده عمومی بوده و روس ها در مخالفت با حکومت جدید اوکراین و تاتارهای کریمه در حمایت از این حکومت تظاهرات کرده اند.

این حوادث به ویژه با توجه به اشغال پارلمان و ساختمان نخست وزیری کریمه باعث بروز تنش های شدید در این منطقه و در روابط روسیه و اوکراین شده است.

اروپام/2242**518 ** 1917
کد N152921

وبگردی