آفتاب

یانوکوویچ در روسیه: مجبور به ترک کشور شدم/تعجب می‌کنم که چرا پوتین وارد عمل نشده است!

یانوکوویچ در روسیه: مجبور به ترک کشور شدم/تعجب می‌کنم که چرا پوتین وارد عمل نشده است!

ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین که به جنوب روسیه و شهر "روستوف آنتون" گریخته است، در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین که به جنوب روسیه و شهر "روستوف آنتون" گریخته است، در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یانوکوویچ که در پشت سرش پرچم‌های اوکراین مشاهده می‌شد، اظهار داشت که مجبور به ترک کشورش شده و فرار نکرده است و هم‌چنان خود را رئیس جمهوری قانونی اوکراین می‌داند.

وی تاکید کرد، تصمیمات پارلمان را قبول ندارد و عملکرد این پارلمان غیرقانونی است که نتیجه آن تنها ویرانی اوکراین و قانون اساسی است.

یانوکوویچ تصریح کرد برکناری او از قدرت مغایر با قانون اساسی کشورش بوده و توسط "اوباش جوان نئوفاشیستی" صورت گرفته که تنها اقلیتی از جمعیت اوکراین را نمایندگی می‌کنند. وی گفت هم خودش و هم افراد نزدیک به او تهدید جانی شده‌اند.

یانوکوویچ در این کنفرانس خبری گفت، برای آینده اوکراین به نبرد ادامه می‌دهد و تنها راه خروج از بحران جاری اجرای کامل موافقت‌نامه‌ای است که یک هفته پیش میان دولت او و رهبران مخالفان با حضور وزیران خارجه سه کشور اروپایی در کی‌یف امضا شد.

یانوکوویچ

رییس جمهور مخلوع اوکراین هم‌چنین گفت از آنچه رخ داده شرمنده است. وی به این خاطر که نتوانسته ثبات کشور را حفظ کند، از مردم اوکراین عذرخواهی کرد.

وی گفت که رویارویی کنونی در کریمه "واکنش طبیعی" نسبت به "غصب راهزنانه" قدرت توسط دولت جدید است. یانوکوویچ با این حال تاکید کرد که کریمه باید بخشی از اوکراین باقی بماند.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، یانوکوویچ در این کنفرانس خبری اظهار کرد: به خاطر ارتباط تاریخی بین دو ملت، اوکراین شریک استراتژیک روسیه بوده و خواهد بود و به دلیل توافق‌هایی که با هم داریم، روسیه حق دارد و باید در واکنش به شرایط کنونی اوکراین، وارد عمل شود.

وی افزود: با شناختی که از شخصیت ولادیمیر پوتین دارم، تعجب می‌کنم که چرا تاکنون خویشتنداری به خرج داده و وارد عمل نشده است.

وی هم‌چنین درباره یولیا تیموشنکو گفت که با وی خصومت شخصی نداشته و پیشنهادش همکاری با اروپا و روسیه است و اگر به وی تضمین جانی بدهند حاضر است که به اوکراین بازگردد.

انتهای پیام

کد N152816

وبگردی