آفتاب
بعداز دیداربا رییس مجلس لبنان

بروجردی: دولت لبنان سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی را پیگیری کند

بروجردی: دولت لبنان سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی را پیگیری کند

بیروت - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مقامات لبنانی درباره سرنوشت 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان و امام موسی صدر که مورد اهتمام و مطالبه جدی مردم ، مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران است، مذاکره کرده ، گفت که دولت لبنان باید پیگیری ها را تا حل وفصل این مسئله انجام دهد.

به گزارش ایرنا، «علاء الدین بروجردی» که در راس یک هیات پارلمانی از مجلس شورای اسلامی سرگرم دیدار از لبنان است، روز جمعه با « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار اعضای هیات پارلمانی و « غضنفررکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان حضور داشتند.

بروجردی بعداز این دیدار درگفت وگو با خبرنگاران ، اظهار داشت: حمایت ایران را از ملت و دولت لبنان وهمچنین از مقاومت سوریه و لبنان اعلام و گزارشی از آخرین تحولات میدان نبرد در سوریه را با توجه به دیدار دو روز قبل از دمشق و ملاقات با مقامات این کشور به رییس مجلس لبنان ارائه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هم نظری کاملی بین ما و همه مسئولان لبنانی اعم از رییس جمهوری، نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر خارجه وجود دارد مبنی براینکه بحران سوریه فقط یک راه حل دارد و آن هم سیاسی است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: خرسندی مشترکی بین ما و برخی از مقامات لبنانی در خصوص موفقیت های بسیار چشمگیر نظام سوریه درمقابله با تروریست های که علیه مردم این کشور می جنگند، وجود دارد.

بروجردی گفت :اگر درگذشته تردیدی وجود داشت که تروریست ها علیه مردم سوریه درحال جنگ و همپیمان رژیم صهیونیستی هستند امروز این شک بطورکامل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه از طرف نمایندگان ملت بزرگ ایران حمله اخیر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را محکوم کردیم ، افزود : عیادت « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تروریست های مجروح در بیمارستان های این رژیم و حمله به خاک لبنان برای روحیه دادن به تروریست ها صورت گرفته است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همه اینها دلایلی روشن هستند که درپشت سر بحران سوریه وانتقال آن به عراق و لبنان رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بروجردی در ادامه این گفت وگو از تلاش های مسئولان امنیتی و ارتش لبنان برای مقابله با تروریست ها تشکر کرد و گفت که انتظار می رود این تلاش ها درآینده با قدرت و قاطعیت بیشتر ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که ایران علاقه مند باشد تجربیات خود را در این زمینه در اختیار دوستان لبنانی قرار دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز رضایت از دیدار و مذاکرات صورت گرفته با رییس مجلس لبنان، تصریح کرد: از حضور فعال آقای نبیه بری در اجلاس اخیر اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران تشکر کردیم.

بروجردی با بیان اینکه روابط ملت ، دولت و مجالس ایران و لبنان ویژه است، اظهار داشت: لبنان تنها کشوری است که ریاست گروه های دوستی پارلمان های دو کشور را روسای مجالس برعهده دارند.

وی پیش از این با « میشل سلیمان» رییس جمهوری، « جبران باسیل» وزیر امورخارجه و « تمام سلام» نخست وزیر لبنان دیدار کرده بود.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست بروجردی صبح پنجشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات لبنانی وارد این کشور شد.

بروجردی و هیات همراه وی که از روز سه شنبه گذشته در سوریه بسر می بردند، از طریق مرز زمینی وارد خاک لبنان شدند.

نوذر شفیعی ، مجتبی رحماندوست ، میرقسمت موسوی اصل و عطاء الله سلطانی صبور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بروجردی را در این سفر همراهی می کنند.

خاورم **2024** 1324
کد N152768

وبگردی