آفتاب
دستیار جوان دولت در بازدید از بندر نوشهر:

«تدبیر» جوانان اقتضا می‌کند که «امید» داشته باشند

«تدبیر» جوانان اقتضا می‌کند که «امید» داشته باشند

اله بداشتی در این بازدید با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای بندر قدیمی نوشهر در غرب استان مازندران و نزدیکی آن به پایتخت ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و رایزنی و حمایت مسئولان ارشد این شورا و سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن رفع چالش‌های موجود برای توسعه بندر نوشهر، زمینه جلب سرمایه گذاران بزرگ فعال در امور بندری در این بندر فراهم شود.

سعید اله بداشتی دستیار جوان دولت و هیأت همراه ضمن بازدید از اسکله‌ها و تأسیسات دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای بندر در راستای اهداف مناطق ویژه اقتصادی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دفتر دستیار جوان دولت؛ مسئولان منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر نیز در جریان این بازدید ضمن تشریح اهم فعالیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران درسال‌های اخیر، گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام و مشکلات و چالش‌های پیش روی توسعه بندر نوشهر را ارائه کردند.

سعید اله بداشتی در این بازدید با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای بندر قدیمی نوشهر در غرب استان مازندران و نزدیکی آن به پایتخت ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و رایزنی و حمایت مسئولان ارشد این شورا و سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن رفع چالش‌های موجود برای توسعه بندر نوشهر، زمینه جلب سرمایه گذاران بزرگ فعال در امور بندری در این بندر فراهم شود.

در ادامه این سفر اله بداشتی با امام جمعه نوشهر هم دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ضمن اعلام گزارشی از سوی دستیار جوان، فعالیت‌های دولت در حوزه جوانان و دغدغه‌های دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح و بر این نکته تاکید شد که بندر نوشهر می‌تواند بستر خوبی برای کارآفرینی جوانان منطقه باشد.

امام جمعه نوشهر هم ضمن تشکر از تلاش‌های دولت در بحران‌های جوی اخیر به وجود آمده در استان و حضور دو وزیر در منطقه بر این نکته تاکید کرد که با برنامه ریزی درست و دقیق، نیروی جوان و پر نشاط در این بخش از کشور می‌تواند مولد کار و تولید باشد.

تاکید بر استان شدن غرب مازندران

در سایر دیدارهای دستیار جوان دولت با جوانان و فرهیختگان غرب مازندران این نکته به تکرار مطرح شد که جوانان خواستار تبدیل شدن غرب مازندران به استانی مجزا بودند؛ یکی از استدلال‌ها بر این مبنا بود که اغلب مدیران استان مازندارن از شرق این استان انتخاب شده؛ در صورتی که غرب استان هم ظرفیت‌های فراوانی دارد؛ البته این نکته هم اعلام شد که برخی از مدیران غرب استان در برخی نشست‌ها با ریاست محترم جمهوری این تقاضا را مطرح کرده‌اند که غرب مازندران به استانی مجزا تبدیل شود.

دیدار با جوانان غرب مازندران

یکی دیگر از برنامه‌های این سفر؛ دیدار صمیمانه دستیار جوان دولت با جوانان رامسر، نوشهر و تنکابن بود. در این دیدار‌ها رابطه دولت «تدبیر و امید» با جوان‌ها مورد مداقه قرار گرفت؛ همچنین بر لزوم توجه به کارآفرینی برای جوانان بومی منطقه تاکید شد.

اله بداشتی در این دیدار گفت: برخی دل به ناامیدی‌های جوانان بسته‌اند؛ در پاسخ به این افراد باید گفت این جوان‌هایی که حماسه ۲۴ خرداد را رقم زدند آمده‌اند که در صحنه بمانند. این جوانان آمده‌اند که نقش خود را در توسعه جامعه ایفا کنند.

اله بداشتی با اشاره به فرمایشات همیشگی مقام معظم رهبری درباره جوانان و شور و نشاط جوانی ادامه داد: باید بر این نکته تاکید داشت که جوانان این سرزمین بیش از هر زمان دیگری امروز نشان داده‌اند که با علم؛ تدبیر؛ تکنولوژی؛ فن؛ فرهنگ؛ هنر و صنعت این توانایی را دارند که در جامعه امیدآفرینی کنند.

در پایان جلسه هم سوال و جواب با موضوعات روز کشور در حوزه جوانان مطرح و درباره آن‌ها گفت و شنود به عمل آمد.

کد N152639

وبگردی