آفتاب

وزیر کشاورزی روسیه خواستار توسعه همکاری ها با ایران شد

وزیر کشاورزی روسیه خواستار توسعه همکاری ها با ایران شد

مسکو - ایرنا- نیکلای فئودورف وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه روز جمعه در دیدار با مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو خواستار توسعه همکاری دو کشور در حوزه های مختلف کشاورزی شد.

به گزارش ایرنا، فئودوروف در این دیدار، زمینه های همکاری ایران و روسیه در حوزه های مختلف کشاورزی، بویژه امکان اجاره زمین برای تولید غلات درخاک روسیه توسط کشاورزان ایرانی را بسیار گسترده توصیف کرد.

وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه گفت: مردم روسیه علاقه فراوانی به فرهنگ و تمدن ایرانی دارند و چنین توجهی می تواند زمینه خوبی برای توسعه همکاری های دو کشور باشد.

وی تاکید کرد: فدراسیون روسیه آمادگی دارد از تمامی ظرفیت های خود برای گسترش همکاری های کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری های دو کشور در بخش کشاورزی، پیشنهاد تشکیل کارگروه همکاری میان وزارتخانه های کشاورزی دو کشور را مطرح و از وزیر کشاورزی روسیه دعوت کرد برای ارتقای سطح همکاری ها به ایران سفر کند.

طرفین در این دیدار همچنین تاکید کردند که همکاری اقتصادی ایران و روسیه از پتانسیل جدی برخوردار است و عملیاتی کردن آن به فعالیت بیشتر نیاز دارد.

ظرفیت های بالقوه موجود در زمینه صادرات غله از روسیه به ایران و امکان صادرات میوه و تره بار از ایران به روسیه از دیگر محورهای دیدار سفیر کشورمان در روسیه با وزیر کشاورزی این کشور بود.

در جریان این دیدار همچنین زمینه های دیگر همکاری کشاورزی تهران و مسکو از جمله در حوزه شیلات ، دامداری و بهداشت گیاهی نیز بررسی شد.

ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه توانمندی های بالقوه زیادی برای گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه کشاورزی دارند و در حالی که روسیه با واردات سالانه نزدیک به 40 میلیارد دلار میوه و تره بار بازار مناسبی برای کشورمان محسوب می شود، در مقابل ایران نیز مقصد جذابی برای صادرات غله مازاد روس ها به شمار می رود.

اروپام/518**1566
کد N152593

وبگردی