آفتاب

مالکی برخی کشورهای منطقه را به حمایت از داعش در عراق متهم کرد

مالکی برخی کشورهای منطقه را به حمایت از داعش در عراق متهم کرد

تهران - ایرنا - نوری مالکی نخست وزیر عراق در گفتگو شبکه تلویزیونی رسمی ˈ العراقیه ˈ، عربستان را بدون آنکه نامش را ذکر کند، به حمایت از تشکیلات به اصطلاح ˈ دولت اسلامی در عراق و شامˈ ˈداعشˈ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مالکی گفت : برخی از کشورها نمی خواهند داعش در سرزمین شان حضور داشته باشد اما به دلیل طائفه گرایی خواهان حضور آن در عراق هستن.

وی افزود : ما از جزئیات داعش و روابط خارجی اش و روابط کشورها با آن و اموالی که به سویش سرازیر می شود، اطلاع داریم.

مالکی خاطرنشان کرد : افزایش اقدامات خشونت آمیز بخشی از حرکت تروریسم در منطقه است. تروریسم یک شبکه مرتبط با یکدیگر است. آنچه که در سوریه روی می دهد در عراق روی می دهد و آنچه که در لبنان روی می دهد در سوریه و عراق نیز روی می دهد.

وی افزود: بسیاری از افراد مسلح که در استان الانبار با نیروهای دولتی می جنگند ، از خارج آمده اند و برخی از آنها از سوریه به عراق نفوذ کرده اند که با ما در حدود 600 کیلومتر مرز مشترک دارد .

وی تاکید کرد : عملیات نظامی در استان الانبار عراق ادامه خواهد یافت و این استان هم اکنون در کنترل دولت قرار دارد اما شهر فلوجه در این استان ویژگی خاص خود را دارد .

وی اظهار داشت: وخامت اوضاع امنیتی باعث به تاخیر افتادن انتخابات آینده که قرار است در اواخر ماه آوریل آینده برگزار شود، نخواهد شد.

نخست وزیر عراق از سیاستمدارانی که از آنها به عنوان داعشی های سیاستمدار نام برده انتقاد کرده و آنها را به کارشکنی در فرآیند سیاسی کشور و مخدوش کردن حملات نظامی علیه تشکیلات مسلح مخالف دولت متهم کرد.

خاورم ** 1487 **1566
کد N152588

وبگردی