آفتاب

کره شمالی گزارش هیات تحقیق سازمان ملل را محکوم کرد

کره شمالی گزارش هیات تحقیق سازمان ملل را محکوم کرد

تهران – ایرنا – کره شمالی روز جمعه یک قاضی استرالیایی رییس هیات تحقیق سازمان ملل متحد را محکوم کرد که نتیجه گرفته بود، فرماندهان امنیتی کره شمالی و احتمالا رهبر آن باید به علت ارتکاب شکنجه و کشتار شبیه نازی های آلمان محاکمه شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، ˈمایکل کربیˈ قاضی استرالیایی، مدارک را به نفع آمریکا دشمن دیرینه کره شمالی دستکاری کرده است.

خبرگزاری کره شمالی افزود: ماموریت کربی دستکاری مدارک به دستور واشنگتن، دروغگویی درباره کره شمالی و مخالفت با این جمهوری بر اساس سیاست ائتلاف بین المللی تحت تسلط آمریکاست.

گزارش 372 صفحه ای کربی و همکارانش در 17 فوریه (28بهمن) پس از یک سال تحقیق بر اساس شهادت های شهروندان کره شمالی پناهنده شده به کره جنوبی، ژاپن، انگلیس و آمریکا منتشر شد.

کره شمالی قبلا با رد قاطع تمامی اتهامات مطرح شده در این گزارش، اعلام کرد: این اتهام ها بر اساس مدارک ساختگی و جعلی نیروهای متخاصم مورد حمایت آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن وارد شده است.

اما تاکنون چنین حمله مستقیمی به کربی نکرده بود.

خبرگزاری کره شمالی با اشاره به شهادت شهروندان کره شمالی پناهنده به کشورهای دیگر افزود: کری که هیچگاه از پیونگ یانگ دیدار نکرده یا با نمایندگان این کشور گفت و گو نکرده است، از این نظریه نازی ها پیروی کرده که چنانچه یک دروغ به اندازه کافی تکرار شود، به عنوان حقیقت باور داشته خواهد شد.

بازرسان سازمان ملل در گزارش خود مدعی شده بودند که براندازی زندانیان سیاسی در کره شمالی در 50 سال گذشته ممکن است معادل نسل کشی و جنایت های دوره نازی ها باشد.

کری که در سال 2009 بازنشسته شد، در این گزارش مدعی شده بود که پیونگ یانگ با درخواست های مکرر کمیسیون تحقیق سازمان ملل برای دیدار از کره شمالی و تاسیسات زندان هایش مخالفت کرده است.

Michael Kirby

مترجمام**1486**1566
کد N152427

وبگردی