آفتاب
دادستان مرکز گلستان:

وکالت تنها رسیدن به خواسته‌های مادی نیست

وکالت تنها رسیدن به خواسته‌های مادی نیست

دادستان مرکز گلستان گفت: امر وکالت از شئونات بالایی برخوردار است که باید تمامی آن رعایت شود.

دادستان مرکز گلستان گفت: امر وکالت از شئونات بالایی برخوردار است که باید تمامی آن رعایت شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پوریانی در هشتمین دوره مراسم تحلیف کارآموزان وکالت و جشن استقلال کانون وکلای دادگستری، افزود: همانطور که قاضی دارای شئونات است، وکیل نیز از شئونات بالایی برخوردار است که رعایت آن لازمه رسیدن به عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: وکالت تنها رسیدن به خواسته‌های مادی نیست، بلکه مهم‌تر از آن احقاق خواسته‌های معنوی است.

پوریانی مطالعه در امر وکالت را مهم دانست و اظهار کرد: اطلاعات یک وکیل در رسیدن به قانون و عدالت بسیار مهم است به گونه‌ای که اشرافیت کامل به قانون و مقررات از مولفه‌های یک وکیل زبده است.

دادستان شهرستان گرگان ارتباط ضعیف وکلا و قضات را یک ضعف دانست و تصریح کرد: باید با ایجاد جلسات مشترک، ناگفته‌ها در آن جا بازگو شود، مشکلات بیان شوند، اشتباهات عنوان شود و با ایجاد فضای تعاملی باهم به اصلاح مباحثی که نیاز به بررسی دارند بپردازند.

وی با بیان این‌که «دغدغه وکیل باید دفاع از متهم باشد» افزود: باید حواسمان باشد در مسیر دفاع از حق کسی که مرتکب جرمی شده است، قانون، وجدان، سلامت و صداقت را در نظر داشته باشیم.

پوریانی رسیدن به اجرای عهد و تحقق عدالت را مهم‌ترین هدف در این مسیر دانست و خاطرنشان کرد: رسیدن به عدالت، نیازمند قانون‌مندی است که باید در اجرای اقدامات از آن بهره مند شویم.

دادستان شهرستان گرگان تصریح کرد: در مسند قضاوت تصمیم گیرنده نهایی قاضی است، اما وکیل نیز در مسیر قضاوت نقش مهمی در رسیدن به حقیقت و عدالت دارد.

انتهای پیام

کد N152408

وبگردی