آفتاب

نایب رییس کمیسیون انرژی: اقتصاد مقاومتی نیازمند شکل‌گیری عزم ملی است

نایب رییس کمیسیون انرژی: اقتصاد مقاومتی نیازمند شکل‌گیری عزم ملی است

نایب رییس کمیسیون انرژی گفت: برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به فرهنگ عمومی ابتدا باید عزم ملی شکل بگیرد در این صورت انتظار همراهی همه آحاد جامعه دور از ذهن نیست.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: تبدیل اقتصاد مقاومتی به فرهنگ عمومی سیاست بسیار مهم و جدی است که نیازمند عزم همه مسوولان در فصول مدیریتی مختلف است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد: لازمه شکل‌گیری عزم ملی تبیین وظایف دستگاه‌های حاکمیتی به تفکیک قوا و عمل به وظایف با رویکرد اقتصاد مقاومتی است. در این مسیر اقداماتی باید انجام شود. ابطال، اصلاح و قانونگذاری با مجلس تدوین لوایح و آیین‌نامه‌های اجرایی با قوه مجریه و نظارت بر اجرای اصولی سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی با قوه قضاییه باشد.

او افزود:‌ استانداران و وزیران باید به صورت جدی در پی اجرای قوانین باشند. در این صورت می‌توان بسترهای افتادن در دام تحریم‌ها را از بین برد.

نایب رییس کمیسیون انرژی یادآور شد: سال‌ها قبل مقام معظم رهبری بر بستن در چاه‌های نفت تاکید کردند و از برنامه سوم توسعه به این سو نیز بر قطع وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید شده است و حالا با گذشت بیش از 15-16 سال میزان اتکاء بودجه عمومی کشور به منابع غیرنفتی در سال 1393 به 65 درصد افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: مسوولان باید در گفت‌وگوها و سخنان‌شان بر اجرای اقتصاد مقاومتی پافشاری کنند.

نماینده مردم نیشابور تصریح کرد: مجلس با تعیین وظایف کمیسیون‌های تخصصی از سوی لاریجانی حرکت در این مسیر را آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N152391

وبگردی