آفتاب

لاریجانی: از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای صیانت می‌کنیم

لاریجانی: از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای صیانت می‌کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همه توان در مسیر مذاکرات از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای صیانت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی پیش از ظهر جمعه در دیدار با برخی از مسوولان قم، بر توسعه بخش‌های صنعتی و کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار تاکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ابتدا در دیدار مدیر امور شعب موسسه مالی و اعتباری کوثر استان قم با وی عنوان کرد: این موسسه می‌تواند در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی گام‌های بلندی بردارد و در فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و تامین سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان مشارکت یابد و حتی با برنامه‌های ریزی‌های لازم موسسات مالی می‌توانند از صندوق ملی در جهت تولید، تسهیلات اخذ نمایند.

او اظهار کرد: هم‌چنین برخی از طرح‌های مهم در قم هم‌چون بلوار پیامبر اعظم (ص) می‌تواند بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت بانک‌ها را فراهم آورد که در این زمینه به برنامه‌ریزی منسجمی نیاز داریم.

لاریجانی هم‌چنین در دیدار جمعی از روحانیون بازنشسته نمایندگی ولی فقیه در سپاه با قدردانی از این عزیزان گفت: اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی شما موجب عزت ایران اسلامی است. از این رو باید بدانید در عرصه خدمت به انقلاب بازنشستگی معنا ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا در کشور نقاط ضعف و قدرت بسیاری وجود دارد که باید با نگاه واقع‌گرایانه نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط برجسته تلاش کنیم.

وی با اشاره به اقتدار ایران در عرصه‌های جهانی خاطرنشان کرد: ایثارگری، فداکاری و جانفشانی ملت موجب عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در جهان است و این کشور با همه توان خود در برابر هرگونه تعرض از سوی دشمن ایستادگی می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد غربی‌ها در ارتباط با فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اظهار کرد: ایران توانسته به فن‌آوری هسته‌ای دست پیدا کند که با توجه به انجام بازرسی‌های صورت گرفته دلیلی برای برخی از سخت‌گیری‌ها در رابطه با فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز ایران وجود ندارد و غرب تنها با سنگ‌اندازی می‌خواهد مانع از حرکت ایران در این راه شود.

لاریجانی عنوان کرد: غرب در تبلیغات خود این‌گونه اعلام می‌دارد که ایران به دلیل فشارهای موجود پای میز مذاکره بازگشته است، در حالی که این کشور هرگز هراس و ابایی از مذاکره ندارد و آن‌ها بودند که با دلایل واهی و بی‌اساس میز مذاکره را ترک می‌کردند.

او با تاکید بر صیانت از دستاوردهای هسته‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده و اظهارنظرهای موجود با همه توان در مسیر مذاکرات از دستاوردهای موجود در عرصه فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای صیانت می‌کنیم که امیدواریم از طریق سیاسی بتوانیم راه را هموار کنیم چراکه فن‌آوری هسته‌ای پرستیژ نیست بلکه دستاوردی علمی است که نمی‌توان مانع از چنین دستاوردی در کشورهای جهان شد.

انتهای پیام

کد N152390

وبگردی