آفتاب
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی هشدار داد

تشکیل شرکت دولتی وصول مطالبات بانکی غیرجاری زمینه‌ساز سوء استفاده است

تشکیل شرکت دولتی وصول مطالبات بانکی غیرجاری زمینه‌ساز سوء استفاده است

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شرکت دولتی وصول مطلبات و معوقات بانکی را موجب به وجود آمدن زمینه سوءاستفاده و ایجاد اختلافات جدید دانست.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: با تشکیل شرکت دولتی وصول مطالبات و معوقات غیرجاری، نظام بانکی رسما ناتوانی خود برای وصول مطالباتش را پذیرفته است. در حالی که این نظام به راحتی می‌تواند ابزار و امکانات قانونی را برای وصول مطالباتش مورد استفاده قرار دهد.

نماینده مردم رباط کریم متذکر شد: تشکیل این شرکت موجب ناکارآمدن جلوه یافتن ابزار و امکاناتی می‌شود که بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با استفاده مناسب از آن‌ها مطالبات و معوقات بانکی را وصول کنند. اساسا تشکیل چنین شرکتی شائبه ضعیف بودن نظام بانکی را ایجاد می‌کند. هم‌چنین علاوه بر ایجاد هزینه‌های بیش‌تر در دولت موجب ناکارآمدی بیش‌تری می‌شود.

نکو با مبهم دانستن جایگاه قانونی تشکیل شرکت دولتی وصول مطالبات بانکی غیرجاری گفت: جایگاه قانونی تاسیس چنین شرکتی نامشخص و مبهم است ضمن آن که انجام این کار زمینه سوءاستفاده و ایجاد اختلافات جدید را به وجود می‌آورد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی متذکر شد: وقتی نظام بانکی با این گستردگی و با وجود ابزارهای اجرایی و قانونی نمی‌تواند مطالباتش را وصول کند یک شرکت دولتی چطور از پس این کار مهم برخواهد آمد.

انتهای پیام

کد N152388

وبگردی