آفتاب
در دیدار با رییس‌جمهور لبنان

بروجردی: راه حل بحران سوریه سیاسی است

بروجردی: راه حل بحران سوریه سیاسی است

علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از نمایندگان مجلس به منطقه سفر کرده است، با میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان ملاقات کرد.

علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از نمایندگان مجلس به منطقه سفر کرده است، با میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات که غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت درباره تحولات منطقه و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو شد.

بروجردی در این ملاقات ضمن ابلاغ درودهای گرم رییس‌جمهوری کشورمان، به حمله هوایی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به خاک لبنان اشاره کرد و با محکوم کردن این تجاوز اظهار کرد: واقعیت این است که رژیم غاصب صهیونیستی عامل اصلی تهدید امنیت در منطقه به شمار می‌رود.

او در ادامه افزود: تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوان دارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تبریک تشکیل دولت جدید لبنان اظهار کرد: حفظ وحدت و انسجام همه گروه‌ها و طوایف لبنان در مواجهه با تهدیدات رژیم غاصب صهیونیستی و خطر گروه‌های تکفیری در منطقه بسیار مهم است.

بروجردی با تأکید بر ضرورت تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا هرگونه اقدام قانونی لازم برای تسهیل همکاری‌ها و تقویت همکاری‌های میان دو کشور انجام دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان با اشاره به ضرورت راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه اظهار کرد: حفظ ساختار سیاسی سوریه از طریق برگزاری انتخابات در امنیت و ثبات لبنان نیز موثر است.

میشل سلیمان، رییس‌جمهوری لبنان نیز با ابراز خرسندی از فضای جدید به وجود آمده در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و جهان اظهار کرد: بدون شک این مساله در حل مشکلات کشورهای منطقه موثر خواهد بود.

او استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای را حق مسلم کشورمان دانست و اظهار کرد: رهبریت سیاسی لبنان همواره بر حق جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید داشته است.

میشل سلیمان با حمایت از راه حل سیاسی بحران سوریه اظهار کرد: حل بحران سوریه تأثیر مستقیمی بر ثبات و استقرار کشورهای منطقه خواهد داشت و راه حل بحران، سیاسی است.

بروجردی در این ملاقات بر ضرورت پیگیری جدی‌تر سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی توسط دولت لبنان تأکید کرد و گفت این موضوع، یک مطالبه ملی در جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

کد N152381

وبگردی