آفتاب

وزیر کابینه تایلند پیشنهاد گفت‌وگو از سوی رهبر معترضان را رد کرد

وزیر کابینه تایلند پیشنهاد گفت‌وگو از سوی رهبر معترضان را رد کرد

یک وزیر بلندپایه تایلندی پیشنهاد گفت‌وگو از سوی رهبر جنبش معترضان را رد کرد. این در حالی است که معترضان مقابل وزارتخانه‌ها تجمع کرده‌اند تا نخست‌وزیر این کشور واردار به استعفا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ساتپ تاکسوبان"، رهبر معترضان، پیشنهاد داده بود که با نخست‌وزیر یک گفت‌وگوی تلویزیونی داشته باشند.

در همین حال وزیر کار تایلند اظهار کرد: یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند رهبر قانونی کشور است و ساتپ فردی است که با قید ضمانت آزاد شده و ریاست یک جنبش غیرقانونی را برعهده دارد و نخست وزیر نباید با ساتپ گفت‌وگو کند.

از اواسط ژانویه معترضان تقاطع‌های اصلی را در پایتخت این کشور بانکوک مسدود کرده‌اند و در قالب کمپین چهار ماهه برای خروج یینگلاک و ریشه کن کردن نفوذ سیاسی برادرش، تاکسین شیناواترا، وزارت خانه‌های متعددی را وادار به تعطیلی کردند.

خشونت در بانکوک در حال افزایش است و تقریبا شهر هر روز شاهد حملات با نارنجک و سلاح گرم است و از ماه نوامبر تاکنون 23 تن کشته شده‌اند. این در حالی است که معترضان بیش از پیش خواستار مذاکره میان هر دو طرف هستند.

پیشنهاد ساتپ برای گفت‌وگوی پنج شنبه، پس از هفته‌ها امتناع از مذاکره، مطرح شد. با این وجود درسخنرانی خطاب به طرفدارانش، وی طرف مبارزه طلبانه خود را نشان داد و یینگلاک را به خاطر حمله به معترضان در آخر هفته که منجر به کشته شدن 5 تن از جمله 4 کودک شد، سرزنش کرد.

در پاسخ به پیشنهاد رهبر معترضان، نخست وزیر تایلند گفت: مذاکرات باید چارچوب روشنی داشته باشد و من نمی‌دانم چهارچوب این مذاکرات به چه شکل است. احزاب دیگر هم باید در این جریان حضور داشته باشند چرا که من نمی‌توانم به نام مردم تایلند به سئوالات به تنهایی پاسخ دهم.

انتهای پیام

کد N152186

وبگردی