آفتاب

تاکید جان کری بر ضرورت دنبال کردن مذاکرات با ایران به جای جنگ

تاکید جان کری بر ضرورت دنبال کردن مذاکرات با ایران به جای جنگ

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر با تاکید بر انجام مذاکرات با ایران، گفت: پیش از هرگونه گزینه نظامی به دنبال مذاکرات باید باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا تعهد دارد که پیش از این که به سمت گزینه نظامی علیه ایران حرکت کند، به دنبال ادامه و توسعه مذاکرات با ایران باشد.

او ادامه داد: من معتقدم که ما از جنگ ویتنام درس گرفته‌ایم که پیش از این که مردم جوان کشورمان را به جنگ بفرستیم، گزینه‌های بهتری را انتخاب کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: این تعهدی برای ما به عنوان رهبران کشورهاست مبنی بر این که در حالی که همه درمان‌ها قابل دسترسی است ما از مردم بخواهیم که زندگی خود را تسلیم کنند.

جان کری درباره اقدامات انجام شده از سوی ایران پس از توافق ژنو در بیست‌ و چهارم نوامبر گفت: درباره سانتریفیوژها چالشی وجود ندارد، آن‌ها غنی‌سازی 20 درصد را به 5 درصد کاهش دادند اما این کارها تنها نیمی از اقداماتی است که آن‌ها (ایرانیان) می‌توانند انجام دهند.

به گزارش ایسنا، ایران و 1+5 در 24 نوامبر توانستند به "برنامه اقدام مشترک" دست یابند که براساس این برنامه ایران و 1+5 متعهد شدند که اقداماتی را به صورت متقابل انجام دهند.

انتهای پیام

کد N152170

وبگردی