آفتاب

درگیری بین دانشجویان و پلیس در ونزوئلا، دست کم 15 مجروح بر جا گذاشت

درگیری بین دانشجویان و پلیس در ونزوئلا، دست کم 15 مجروح بر جا گذاشت

مادرید - ایرنا - دست کم 15 نفر در جریان درگیری در یک اعتراض دانشجویی با پلیس که روز پنجشنبه در ناحیه ˈال روسالˈ کاراکاس پایتخت ونزوئلا علیه ˈنیکلاس مادوروˈ رئیس جمهوری کشور برگزار شد، مجروح شدند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، در ساعت 11 صبح پنجشنبه به وقت محلی(19 به وقت ایران ) صدها تن دانشجو ، به فراخوانی رهبران جناح های مخالف و به منظور آزادی تظاهر کنندگان دستگیر شده و پایان ضرب و شتم های دولتی، در بزرگراه ونزوئلا تجمع کردند.

این اعتراض دانشجویی که نواحی ال روسال و ˈلاس مرسدسˈ را مسدود کرده بود ، در میان تدابیر شدید امنیتی نخست به طور مسالمت آمیز برگزار شد اما در ساعت 14 و سی دقیقه به وقت محلی (22 و سی دقیقه ایران ) یک گروه متشکل از ده ها تظاهرکننده اتوبان ˈفرانسیسکو میرانداˈ یکی از مهمترین شاهراه های پایتخت ونزوئلا را مسدود کرده و سنگر به پا کردند .

در این راستا ، نیروهای گارد ملی بولیواری به منظور مانع شدن از این اقدام ، شروع به پرتاب گاز اشک آور کردند که تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ و بطری پاسخ دادند .

ˈخراردو بلیدهˈ شهردار ناحیه ˈباروتاˈ در این باره اطلاع داد که دست کم 15 نفر از سوی نیروهای بهداشت و درمان به دلیل خفگی مورد درمان قرار گرفتند .

اروپام **1234**1552
کد N151749

وبگردی