آفتاب

دانشجویان دانشگاه آمریکایی در بیروت تحصن کردند

دانشجویان دانشگاه آمریکایی در بیروت تحصن کردند

بیروت – ایرنا – دانشجویان دانشگاه آمریکایی در بیروت روز پنجشنبه در اعتراض به افزایش بی رویه شهریه ها و ابهامات در هزینه دارایی ها در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.

به گزارش ایرنا، دانشجویان تحصن کننده که از همه جریان ها و احزاب سیاسی لبنان در میان آنها دیده می شود، به افزایش بی رویه شهریه های خود که اخیرا 6 درصد افزایش یافته است، اعتراض کرده اند.

دانشجویان با صدور بیانیه ای تاکید کرده اند که مسئولان دانشگاه آمریکایی باید به مطالبات آنها از جمله پایبندی به شهریه ها پاسخگو باشند و بویژه برای رفع ابهام در روابط با دانشجویان که از نحوه هزینه دارایی های دانشگاه مطمئن نیستند، اقدام کنند.

دانشجویان تحصن کننده که خواستار پاسخگویی سریع به مطالبات خود هستند، به مسئولان دانشگاه آمریکایی 48 ساعت فرصت داده اند تا تدابیر لازم را برای پایان بحران مشکلات در دانشگاه و توقف تصمیم افزایش شهریه ها اتخاذ کنند.

دانشجویان همچنین هشدار داده اند که اگر مسئولان دانشگاه آمریکایی در بیروت به مطالبات آنها بی توجهی کنند و برای حل آنها دست بکارنشوند، این تحصن مسالمت آمیز وارد مرحله دیگر شده و اقدامات شدیدتری صورت می گیرد.

در بیانیه دانشجویان تحصن کننده با تاکید به اینکه « علم حق است نه یک امتیاز» آمده است: افزایش شهریه ها همه دانشجویان از طبقات مختلف اجتماعی را رنج می دهد و آیا عاقلانه است که یک دانشجوی رشته مهندسی سالانه 30 هزار دلار شهریه بپردازد؟

خاورم ** 1324
کد N151696

وبگردی