آفتاب

اوکراین، سفیر روسیه در کی‌یف را فراخواند

اوکراین، سفیر روسیه در کی‌یف را فراخواند

تسنیم نوشت:

وزارت خارجه اوکراین با فراخواندن سفیر موقت روسیه در کیف خواستار مذاکره فوری با مسکو در خصوص تحولات اخیر در منطقه کریمه شد.
به گزارش رویترز، در حالی که افراد مسلح اقدام به تصرف ساختمان های دولتی و پارلمان منطقه کریمه اوکراین نموده اند وزارت خارجه اوکراین ضمن فراخواندن سفیر روسیه در کیف خواستار مذاکره با مسکو در خصوص وضعیت و شرایط کنونی منطقه کریمه شده است. وزارت خارجه اوکراین با انتشار بیانیه ای افزود، مقامات کیف نامه ای را به سفیر روسیه در کیف تحویل داده اند که بر اساس آن اوکراین خواستار ادامه فعالیت پایگاه نظامی روسیه در منطقه کریمه شده است.

بر اساس این گزارش پس از تحولات اخیر اوکراین و برکناری ویکتور یانوکویچ از قدرت از سوی پارلمان روسیه سفیر خود از کیف را برای مشاوره و رایزنی به مسکو فراخوانده است. مردان مسلح با تصرف ساختمان های دولتی و پارلمان کریمه پرچم روسیه را در این مکانها به اهتزاز درآورده اند. این مساله نشان می دهد که احتمالا این افراد از جدایی طلبان روسی هستند. تحولات اوکراین در شرایطی است که روسیه بیش از 150 هزار نیروی نظامی خود را در حالت آماده باش قرار داده است. آمریکا و اروپا نیز نسبت به هر گونه اقدام نظامی روسیه در اوکراین هشدار داده اند.

52261

کد N151680

وبگردی