آفتاب

روحانی : قدرت ایران برای حراست از آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان است

روحانی : قدرت ایران برای حراست از آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان است

تسنیم نوشت:

رئیس جمهور گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان است.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز (پنجشنبه) در جریان بازدید از ناوشکن جماران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و اتکا به توانمندی‌های خود به خوبی بازدارندگی را در برابر قدرت‌های بیگانه به وجود آوردند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از آب‌های خلیج فارس و دریای عمان است و همچنین پیام ما به همسایگان پیام دوستی و صلح است.
متن کامل سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران به شرح زیر است:
-سوال: جناب آقای رئیس‌جمهور خسته نباشید. امروز از بخش‌هایی از توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب کشور بازدید کردید. چه بخش‌هایی را مورد بازدید قرار دادید و بفرمایید توسعه و پیشرفت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر چه مبنایی است؟
رئیس‌جمهور: بسم‌الله الرحمن الرحیم.
من خوشحالم که قسمت پایانی سفر در استان هرمزگان به بازدید از نیروی دریایی سپاه و بعد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گذشت.
هر دو نیرو در کنار هم امروز حراست از آب‌های جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارند. بسیار خوشحالیم برای اینکه هم نیروی دریایی سپاه و هم نیروی دریایی ارتش امروز به خودشان متکی هستند.
شما می‌بینید تأسیسات بسیار عظیمی برای ساخت شناورهای نیروهای مسلح وجود دارد و الان ما بر روی ناوشکن جماران ایستاده‌ایم که به دست پرتوان مهندسین و مجاهدین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.این به معنای آن است که نیروهای مسلح ما به خودشان متکی هستند.

نیروهای مسلح ما مدافع قابل اتکا برای ملت ایرانند و با توانمندی که امروز دارند قدرت بازدارندگی در برابر بدخواهان را دارند.
توانمندی نیروی مسلح در یک کشور در واقع برای دفاع از صلح است.وقتی یک نیروی توانمند وجود دارد به این معناست که توازن را می‌توانیم در منطقه بوجود بیاوریم.
با تعادل و توازن جنگ نمی‌شود. همیشه در بر هم خوردن توازن است که دیگران چشم طمع می‌دوزند و هوس تجاوز در اندیشه خود می‌پرورانند.

امروزه ما بسیار خوشحالیم که نیروهای مسلح ما تحت فرمان فرماندهی کل قوا با اتکا به خودشان توانمندی به دست آوردند که به خوبی بازدارندگی را در برابر قدرت‌های بیگانه به وجود آوردند.امیدواریم صلح پایدار توسط توانمندی نیروهای مسلح برای ملت و کشور ما همیشه مستدام باشد.
در واقع بازدید من برای خسته‌ نباشید به همه این عزیزان بود. کار در صحنه دریا کار بسیار سختی است. مخصوصاً آنهایی که در زیردریایی‌ها، شب‌ها، روزها و هفته‌ها در اعماق آب‌ها از منافع جمهوری اسلامی ایران حراست و در بسیاری از موارد اعمال حاکمیت می‌کنند.
امروز نیروی دریایی ما یک دیپلماسی را هم بر عهده دارد. با بازدیدهایی که از بنادر و کشورهای مختلف می‌کنم این دیپلماسی برای تقویت روابط ما با کشورهای جهان به ویژه همسایگان بسیار مغتنم است.پیام ما به همه همسایگان، به همه کشورهای جنوبی، پیام دوستی و صلح است.

قدرت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از آب‌های خلیج فارس ، دریای عمان و برای آزادی کشتیرانی و رفت و آمد همه شناورهایی است که برای دنیا حامل انرژی هستند.
بنابراین ما قصد تجاوز به هیچ کشوری نداریم و البته اجازه تجاوز به هیچ کشوری هم نخواهیم داد. امیدواریم صلح و دوستی و ثبات در این منطقه بسیار حساس، همیشه برقرار باشد.

رئیس‌جمهور در جریان این بازدید دفتر یادبود ناوشکن جماران را امضاء کرد.
متن دست‌نوشته روحانی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
امروز شاهد خوداتکایی و توانمندی پرافتخار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستیم.
این نیروی قدرتمند برای حراست از منافع کشور و برای ایجاد صلح و ثبات در این منطقه حساس است.
در کنار تجهیزات مدرن، ایمان، استقامت، آموزش و دلاوری نیروهای مسلح ضامن امنیت کشور خواهد بود.
با آرزوی توفیق روزافزون برای همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.
حسن روحانی

2323

کد N151639

وبگردی