آفتاب

ابوترابی: مذاکرات، بهترین گواه قدرت سیاسی ما است/ از نظر قدرت دفاعی جایگاه فاخری داریم

ابوترابی: مذاکرات، بهترین گواه قدرت سیاسی ما است/ از نظر قدرت دفاعی جایگاه فاخری داریم

فارس نوشت:

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از نظر قدرت دفاعی جایگاه فاخری داریم و از نظر سیاسی به یک قدرت سیاسی در منطقه و صحنه بین‌الملل تبدیل شده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش که در برج میلاد برگزار شد گفت:‌ اگر امروز می‌بینیم استکبار با همه عربده‌ها قدرت کمترین جسارت به آسمان ایران را ندارد دستاورد خلبانان نیروی هوایی ارتش است.

وی همچنین گفت: اگر امروز نمایندگان ما در مذاکرات هسته‌ای در برابر ۶ کشور بزرگ اقتصادی صنعتی و نظامی و هسته‌ای با قدرت می‌نشینند دستاورد پایداری مردم و رشادت خلبانان ماست.

ابوترابی گفت: امیدواریم با تدبیر شایسته و گام‌های درست و اصولی در مسیر دست یافتن به اقتصاد مولد و مبتنی بر تولید داخلی حرکت کنیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ امروز از نظر قدرت دفاعی جایگاه فاخری داریم و از نظر سیاسی به یک قدرت سیاسی در منطقه و صحنه بین‌الملل تبدیل شده‌ایم.وی با بیان اینکه بهترین گواه قدرت سیاسی ما همین مذاکرات است اظهار داشت: امروز قدرت دفاعی ایران به موشک‌های بالستیکی که می‌توانند توان بازدارندگی بالایی دارند مجهز است.

ابوترابی گفت: باید با اقتصاد مبتنی نوآوری علمی و تولید و مدیریت مصرف و نه از فروش سرمایه نفت و گاز در جایگاهی که شایسته ملت ایران است قرار بگیریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت:‌ ستون فقرات رژیم شاهنشاهی با رژه و سلام افسران نیروی هوایی در برابر امام در مدرسه علوی شکست.

این نماینده مجلس بیان داشت: شهدای نهاجا نگین درخشان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستندکه قدم‌های استثنایی و کارهای آسمانی کردند.

وی ادامه داد: اگر پوشش نیروی هوایی نبود هرگز سرزمین ایران اسلامی از زیر چکمه‌های خونین مزدوران صدام آزاد نمی‌شد؛ خلبانان نهاجا به قلب دشمن تاختند و تا آخرین توان خویش دشمن را به زانو درآوردند.

ابوترابی ادامه داد: اگر امروز مقام ارشد اطلاعات ارتش آمریکا در کنگره این کشور می‌گوید قدرت نظامی ایران، قدرت نظامی آمریکا در خاورمیانه را مهار کرده و به گل نشانده دستاورد استقلال، ایمان و شهادت‌طلبی رزمندگان ما است.

نصرت الهی در سایه صبر، پایداری و استقامت ملت ایران را یاری خواهد کرد

نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: امروز پنجه در پنجه نظام سلطه با مدیریت آمریکا نهاده‌ایم و طعم شکست را در ذائقه غرب و استکبار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: دیروز پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت فرستادند تا ۱۹۴ سانتریفیوژ ما را تعطیل کنند اما امروز آن‌ها با قبول شکست با جمهوری اسلامی مذاکره می‌کنند و اقدام مشترک را مبنی بر لغو تحریم‌ها به امضا می‌رسانند که این در زمانی که ۱۹ هزار سانتریفیوژ ما در نسل ۲ و ۳ می‌چرخد و آب سنگین اراک بیش از ۵۵ درصد پیشرفت کرده است این‌ها دستاورد استقامت و پایمردی ملت ایران است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ملت ایران شایسته آن است که با اقتدا به شهدای عالی‌قدر و گام برداشتن در راه نورانی آن‌ها در مسیر عزت و اقتدار و دستیابی به جایگاه برتر قدم بردارد.

وی در پایان تصریح کرد: ما با بال‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ... از منافع ملت ایران و امت اسلام در برابر استکبار جهانی دفاع می‌کنیم.

 

23503

کد N151299

وبگردی