آفتاب

یانوکوویچ خواستار حفظ امنیت خود توسط روسیه شد

یانوکوویچ خواستار حفظ امنیت خود توسط روسیه شد

"ویکتور یانوکوویچ" با اعلام این که همچنان رئیس جمهوری قانونی اوکراین است از دولت روسیه خواست امنیت وی را تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین گفت همچنان رئیس دولت قانونی این کشور است. در بیانیه ای که خبرگزاری اینترفکس از سوی یانوکوویچ منتشر کرده وی از دولت روسیه خواسته است امنیتش را در مقابل "گروه های افراطی" که زمام امور را در کی یف به دست گرفته اند،حفظ کند.

یانوکوویچ در ادامه این بیانیه تاکید کرده است که اجازه مداخله در مسائل سیاسی داخلی را به ارتش اوکراین نداده و اکنون نیز این اجازه را نمی دهد. رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین یادآورد شد اگر کسی در حال حاضر چنین دستوری به ارتش بدهد خلاف قانون و اقدامی جنایتکارانه است.

این در حالی است که یک روز پس از خروج یانوکوویچ از کی یف، پارلمان اوکراین وی را از ریاست جمهوری خلع و روز بیست و پنجم ماه می را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. گفتنی است یانوکوویچ که محل اختفای کنونی اش مشخص نیست دولت انتقالی اوکراین را غیرقانونی خوانده و در مورد خطر تجزیه کشور به خاطر اعتراضات اخیر هشدار داده است.

تحولات امروز اوکراین واکنش کشورهای غربی از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا را همراه داشت. دولت آمریکا ضمن انتقاد از تلاش های جدایی طلبانه در شبه جزیره کریمه بر لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

کد N151268

وبگردی