آفتاب

یک شخصیت برجسته شیعیان در جنوب پاکستان ترور شد

یک شخصیت برجسته شیعیان در جنوب پاکستان ترور شد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: علامه ˈسید تقی هادی نقویˈ از شخصیت های برجسته و چهره نام آشنای شیعیان این کشور روز پنجشنبه در حمله تروریستی مهاجمان ناشناس در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان ترور شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش مقام های پلیس کراچی افزودند: تروریست ها امروز با توقف خودروی علامه نقوی مقابل مرکز بهداشت و درمان منطقه ناظم آباد این شهر به سوی سرنشینان آن تیراندازی کردند.

علامه تقی هادی نقوی که ریاست بخش آموزش و پرورش ˈسازمان مدیریت بحران جعفریهˈ (وابسته به شیعیان پاکستان) را به عهده داشت؛ در پی اصابت گلوله در دم جان سپرد.

به نقل از شاهدان عینی تروریست ها با هدف قراردادن این شخصیت برجسته شیعیان وی را در دم به شهادت رساندند و به سرعت از محل ارتکاب جنایت متواری شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

مقامات پاکستان همواره تروریست های وابسته به گروههای افراطی طالبان، لشکر جهنگوی و برخی از عناصر غیرقانونی را برای هدف قرار دادن شخصیت های برجسته و اعضا جامعه شیعیان این کشور مقصر می دانند.

با انتشار خبر ترور علامه سید تقی هادی نقوی بسیاری از گروهها و سازمان های شیعی پاکستان این جنایت را محکوم کردند و از دولت ایالتی سند و دولت فدرال پاکستان خواستند تا عاملان این اقدام تروریستی را بازداشت کنند و آنان را به سزای اعمالشان برسانند.

طی روزهای اخیر حملات تروریستی در شهرهای کراچی، کویته، لاهور، پیشاور و راولپندی علیه شهروندان پاکستان به ویژه شیعیان افزایش یافته است.

آساق ** 1095 *1446
کد N151213

وبگردی