آفتاب

گسترش همکاری نظامی عربستان با هند/ مذاکرات فشرده سلمان با مقامات هندی

گسترش همکاری نظامی عربستان با هند/ مذاکرات فشرده سلمان با مقامات هندی

ولیعهد شاه عربستان در ادامه سفر منطقه ای خود، به هند رفت و در اولین گام توافقنامه همکاری نظامی با این کشور را هدف گسترش همکاری در این زمینه امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عربستان، سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان، روابط این کشور با هند را مستحکم توصیف کرد.

این شاهزاده سعودی از تمایل جدی ریاض برای گسترش همکاری با دهلی نو در زمینه های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی خبر داد و گفت ملک عبدالله بر ضرورت تقویت روابط با هند تاکید کرده است.

سلمان که در ضیافت شامی که محمدحامد انصاری معاون رئیس جمهوری هند به افتخار وی ترتیب داد، سفر خود به هند را در چارچوب ادامه همکاری موجود میان دو کشور اعلام کرد.

ولیعهد شاه عربستان بر علاقه مندی این کشور به گسترش روابط با هند تاکید کرد.

در نشست شاهزاده سعودی و مقامات هندی، ابعاد همکاری دوجانبه میان طرفین و راههای گسترش و تقویت آن در تمام زمینه ها بررسی شد.

در پایان این نشست، توافقنامه همکاری میان هند و عربستان در زمینه نظامی امضا شد که شامل همکاری در زمینه آموزش و تبادل تجارب و سفرهای نظامیان به دو کشور است.

در دیدار سلمان با مقامات هندی بر ادامه تلاشهای مشترک عربستان و هند در خصوص مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید شد.

روزنامه عکاظ نوشت روابط هند و عربستان در پی سفر تاریخی عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان به هند در سال 2006 و سفر مانموهان سینگ نخست وزیر هند به ریاض روند رو به گسترشی داشته و این سفرها نقطه عطفی در روابط دو کشور به شمار می رود.

رسانه های عربستان نوشتند ولیعهد سعودی امروز مذاکرات فشرده ای با رهبران هند از جمله برناب موکرجی رئیس جمهوری در کاخ ریاست جمهوری در دهلی نو برای بررسی راههای تقویت همکاری و مشارکت میان دو طرف و تحولات منطقه خاورمیانه انجام می دهد.

همچنین قرار است مذاکرات رسمی میان ولیعهد سعودی و مانموهان سینگ نخست وزیر هند برای بررسی ابعاد همکاری برای تقویت آن در زمینه های سیاسی،  اقتصادی، سرمایه گذاری و نفتی انجام شود.

 

کد N151020

وبگردی