آفتاب

پلیس منطقه کریمه به حالت آماده باش درآمد

پلیس منطقه کریمه به حالت آماده باش درآمد

مسکو- ایرنا- وزیر کشور موقت اوکراین اعلام کرد: پلیس و نیروی داخلی وزارت کشور منطقه خودمختار کریمه به حالت آماده باش کامل درآمده است.

به گزارش ایرنا، آرسن آواکوف روز پنجشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: به دنبال اشغال ساختمان پارلمان و نخست وزیری کریمه، پلیس و نیروی داخلی وزارت کشور منطقه کریمه به حالت آماده باش درآمد.

وی افزود: اوایل بامداد امروز گروهی از مخالفان حکومت اوکراین مسلح به سلاح خودکار و تیربار ساختمان پارلمان و نخست وزیری منطقه خودمختار کریمه در سیمفروپل را اشغال کردند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از خونریزی، منطقه ای که ساختمان پارلمان در آن واقع شده، به محاصره نیروهای پلیس درآمده است.

وزیر کشور موقت اوکراین همچنین از اتخاذ تدابیر فوری برای مقابله با حرکت های جدایی طلبانه در کریمه خبر داد.

خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه اعلام کرد: ساختمان مجلس و نخست وزیری منطقه خودمختار کریمه به کنترل گروه های دفاعی روسها درامده است.

این منبع روسی همچنین از تشکیل گروه های شبه نظامی روس در منطقه خودمختار کریمه برای دفاع از این منطقه در برابر حکومت مرکزی اوکراین خبر داد.

در گزارش ایتارتاس به نقل از خبرنگار خود در کریمه گفته شده است: در تمام شبه جزیره گروه های برای دفاع از منطقه کریمه تشکیل می شود و تعدادی از این گروه ها برای دفاع از سیمفروپل عازم این شهر می شوند.

در گزارش دیگری گفته شده است: تظاهرات روس تبارهای مخالف حکومت جدید اوکراین در مقابل ساختمان پارلمان کریمه جریان دارد و در آن صدها نفر شرکت دارند.

ماموران پلیس در محل تظاهرات حاضر شده و برای حفظ نظم محوطه پیرامون ساختمان مجلس کریمه تلاش می کنند.

شبه جزیره کریمه منطقه ای به وسعت 25 هزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب اوکراین است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است.

این منطقه 2 میلیون و 413 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار نفر تاتار هستند.

منطقه کریمه تا سال 1954 در دوره شوروی به روسیه تعلق داشت و در این تاریخ به جمهوری سوسیالیستی اوکراین پیوست و در دوره پس از فروپاشی شوروی هم به عنوان منطقه خود مختار در قلمروی اوکراین باقی ماند.

یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین روز جمعه گذشته کی یف را به مقصد نامعلومی ترک کرد و مخالفان دولت با استفاده از این فرصت دولت را ساقط کردند.

اروپام/2242**518 *1446
کد N150918

وبگردی