آفتاب

ابوترابی‌فرد: قدرت بازدارندگی ایران از دستاوردهای خون شهداست

ابوترابی‌فرد: قدرت بازدارندگی ایران از دستاوردهای خون شهداست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر قدرت دفاعی، در جایگاه فاخری قرار داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ‌ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولین یادواره‌ی شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «بر اوج پر گشودگان» صبح امروز (پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه) در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور امیر سرتیپ علیر‌ضا برخور - جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران -، حجت‌الاسلام آل هاشم - رییس عقیدتی سیاسی ارتش - و جمعی از خانواده‌ی شهدای نیروی هوایی برگزار شد.

در این یادواره، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: شهدای فرزانه‌ی نیروی هوایی ارتش نگین‌های درخشان نیروهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون و متفاوت هستند. آن‌ها در طول دوره‌های مختلف قدم‌های استثنایی برداشته و کارهای آسمانی انجام داده‌اند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کدام صاحب‌نظری است که تردید کند ستون فقرات رژیم شاهنشاهی را پرسنل نیروی هوایی با رژه، سلام و صلوات در مقابل بنیانگذار انقلاب اسلامی در مدرسه علوی شکستند!؟ همچنین کدام صاحب‌نظر نظامی است که نداند هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین جنگ تحمیلی، ارتش عراق را با یأس و ناامیدی مواجه کردند. علاوه بر این، باید بگویم که اگر فداکاری‌های آن‌ها نبود هرگز سرزمین‌های ایران اسلامی از زیر چکمه‌های صدام خارج نمی‌شد. قدرت هوایی نیروهای ما با ایمان، اخلاق، دانش، ایثار و سهم نظامی گره خورده و این‌ها همه نشانه‌ی عظمت و ایثار آن‌ها است. سربازان جمهوری اسلامی ایران به قلب دشمن تاختند و تا آخرین تلاش خویش، دشمن را مورد هجوم قرار دادند. اگرهم به اسارت درآمدند از اقتدار و عظمت ایران اسلامی دفاع کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اظهار نظر یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا، گفت: اگر امروز مقام ارشد اطلاعات آمریکا در کنگره‌ی آمریکا اظهار می‌کند که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در خاورمیانه مهار کرده و به گل نشانده است، همه از دستاوردهای ایثار و شهادت‌طلبی عزیزان شما در نیروی هوایی ارتش بوده است. اگر امروز می‌بینید استکبار با همه‌ی عربده‌ها و فریادهایش توان دست‌اندازی به ایران را ندارد، این هم از دستاوردهای دیگر این نیروی الهی است که در آغوش خانواده‌ی شما تربیت یافته‌اند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطمئن باشید نصرت الهی در سایه‌ی صبر، پایداری و استقامت ملت ایران، ما را یاری خواهد کرد. امروز شما ملت ایران، پنجه در پنجه‌های خونین نظام سلطه که مدیریت آن برعهده‌ی آمریکاست، توانسته‌اید در همه‌ی صحنه‌های تقابل، طعم تلخ شکست را به آن‌ها بچشانید.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اگر می‌بینید نمایندگان ما در مذاکرات هسته‌ای مقابل شش کشور صنعتی، اقتصادی، هسته‌ای می‌نشینند و به موازنه‌ی اقتدار ایران با استکبار جهانی می‌پردازند، نشان‌دهنده‌ی اقتدار ایران است. اکنون کدام انسان هوشمندی است که آن دورانی که می‌گفتند 194 سانتریفیوژ و تأسیسات هسته‌ای را باید تعطیل کنیم به یاد نداشته باشد؟! امروز این قدرت‌ها با قبول شکست و توقف تحریم‌ها موافقت کرده‌اند، به‌گونه‌ای که 19هزار سانتریفیوژ با نفت‌های 2 و 3 به چرخش خود ادامه داده‌اند و آب سنگین رآکتور اراک نیز بیش از 85 درصد پیشرفت کرده است. این شرایط استثنایی از دستاوردهایی است که شهدا برای ما خلق کرده‌اند.

او اظهار کرد: با اقتدا به شهدای عالی‌قدر در مسیری که آن‌ها رفته‌اند، گام خواهیم برداشت، چراکه مسیر عزت و اقتدار است. امیدواریم در عرصه‌های اقتصادی، به اقتصادی کارآمد و مولد که مبتنی بر تولید است، دست یابیم و تولید نیز مبتنی بر نوآوری علمی باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای دفاعی، علمی و نظامی کشور، تأکید کرد: اکنون از نظر قدرت دفاعی در جایگاه فاخری قرار گرفته‌ایم. در جایگاه سیاسی نیز به قدرت بزرگ سیاسی در منطقه و بین‌الملل تبدیل شده‌ایم. گواه این مدعا همین مذاکرات هسته‌ای است. علاوه بر این، کاروان علمی ایران در مسیر دستیابی به علم و دانش در قله‌ها قرار دارد. قدرت دفاعی ایران مجهز به موشک‌های بالستیک است که می‌تواند از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار باشند. امیدواریم در اقتصاد، تولید و مدیریت مصرف نیز موفق باشیم و با اتکا به اقتصاد مبتنی بر مصرف داخلی نه از فروش سرمایه‌ای به نام نفت و گاز، بتوانیم در جایگاه شایسته‌ای قرار بگیریم. قطعا اگر در اقتصاد به این موارد توجه شود در جایگاه شایسته‌ای قرار خواهیم گرفت.

او افزود: ان‌شاءالله از منافع ایران،‌ اسلام و مستضعفین جهان در مقابله با زورگویان و استکبار جهانی آن‌گونه که شایسته‌ی خلبانان تیزپرواز شهیدمان است، به‌خوبی دفاع کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌ی شهدای نیروی هوایی ارتش، پرسنل این یگان و امیر سرتیب فرج‌الله براتپور - لیدر پروازی عملیات H3 (حمله به الولید) - با حضور امیر سرتیب علیرضا برخور - جانشین نیروی هوایی ارتش -، حجت‌الاسلام آل هاشم - رییس عقیدتی سیاسی ارتش - و سردار طلایی - نایب رییس شورای شهر تهران - با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N150846

وبگردی