آفتاب
نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران:

مرزهای ما در تقابل با آمریکا گسترش یافته است

مرزهای ما در تقابل با آمریکا گسترش یافته است

بین گفتمان نبوی و اموی در طول تاریخ اختلاف وجود داشت و دارد گفتمان امام و گفتمان لیبرالیستی، سکولاریستی و تکنتوکراتی با هم متفاوت است و جریان شناسی و تحلیل درست در این زمینه بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: همسویی و همراهی با ولایت فقیه از مهمترین الزامات پیشتازی روحانیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره شهدای روحانی شهرستان پاکدشت در توصیف نقش روحانیت در دوران غیبت کبری اظهار داشت: خوشبختانه روحانیت شیعه همواره پیشتاز بوده است. روحانیت معظم و علما و مراجع در عرصه ترویج و پاسداری از گفتمان نبوی و علوی آنچه در توان داشتند اعم از قلم، بیان و بذل جان مضایقه نکردند از شیخ طوسی تا آیت الله العظمی بروجردی.

وی افزود: سرانجام در دوره ما ثمره تلاش بیش از 1000 سال مجاهدت و مبارزه علما همه مبارزین راه خدا را حضرت امام و دیگر علما به عرصه ظهور رساندند و پس از 15 قرن حکومتی بر مبنای گفتمان نبوی و علوی و فقه جعفری دراین کشور شکل گرفت.

آیت الله سعیدی با برجسته خواندن نقش روحانیت در تحولات تاریخی به نقش مرحوم ملاعلی کنی در قرارداد رویتر و میرزای شیرازی در جنبش تنباکو، شیخ شهید نوری در نهضت مشروطیت و مرحوم آیت الله کاشانی و نواب صفوی در نهضت ملی ایران و مرحوم مدرس و نقش هزاران عالم بزرگ و فرهیخته دذ این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: پیشتازی امری قراردادی نیست پیشتازی جوهره می خواهد اگر بناست روحانیت پیشتاز باشد باید به الزامات آن توجه کند. مقام معظم رهبری فرمودند پیشتازی الزاماتی دارد دنیای استکبار می‌خواست امام را بایکوت کند و بگوید ایشان رهبر نیست اما امام با یک بیانیه و سخنرانی، نقشه‌ها را خنثی می‌کردند و اثبات می‌کردند این رهبری جوهره دارد و از عمق وجودش برمی‌خیزد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به دو مقطع تاریخی از غیبت کبری تا انقلاب اسلامی و از انقلاب اسلامی تا به امروز اشاره و خاطرنشان کرد: تاریخ تلاش علمای بزرگ قابل انکار نیست اما الزامات عصر پیش از انقلاب اسلامی با الزامات عصر ولایت فقیه متفاوت است.

وی افزود: نخستین این الزامات همسویی و همراهی با رهبر انقلاب است مقام معظم رهبری در راس هرم مدیریت عالی نظام را بر عهده دارند و هدایتگر این نظام هستند. یکی از الزامات پیشتازی روحانیت توجه به این قله است اگر همسویی و همراهی و تبعیت و همگرایی وجود نداشته باشد، گرفتار تضاد و پاردوکس می‌شویم. رهبری جهتی را هدایت می‌فرمایند و چنانچه یک روحانی جهت دیگری را طی کند، معلوم است که مسیر خلاف رفته است. در اینجا یک پرچم حق است و اگر دچار تعدد شدیم در مدیریت مشکل پیش می‌آید.

سخنران مراسم تجلیل از شهدای روحانی شهرستان پاکدشت تاکید کرد: مواضع رهبری امروز مثلا در حوزه سیاست خارجی بسیار شفاف است. تقابل با اسرائیل، دفاع از فلسطین و مقابله با آمریکا استراتژی روشن، اعتقادی و امنیتی ماست. امروز تقابل ما با اسرائیل در سواحل مدیترانه است. مرزهای ما در تقابل  با آمریکا نیز گسترش یافته است.

آیت الله سعیدی دومین الزام نقش پیشتازی روحانیت را جریان شناسی توصیف کرد و افزود: اگر روحانیت جریان را خوب نشاسد و پشت صحنه را نبیند، درست تحلیل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه همه درگیری‌ها در طول تاریخ میان حق و باطل نرم‌افزاری بوده است، اظهار داشت: دعوای هابیل و قابیل گفتمانی بود و بعد تبدیل به درگیری شد.هابیل در جبهه حق بود و قابیل زیر بار حق نرفت و در نهایت کار به ستیز منجر شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان گفت: بین گفتمان نبوی و اموی در طول تاریخ اختلاف وجود داشت و دارد گفتمان امام و گفتمان لیبرالیستی، سکولاریستی و تکنتوکراتی با هم متفاوت است و جریان شناسی و تحلیل درست در این زمینه بسیار مهم است.

کد N150823

وبگردی