آفتاب

حمله تروریستی در کراچی پاکستان سه کشته برجای گذاشت

حمله تروریستی در کراچی پاکستان سه کشته برجای گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - حمله تروریستی مهاجمان ناشناس در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان سبب کشته شدن رییس یک مرکز علوم دینی به همراه دو تن دیگر شد.

رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش پلیس کراچی خبردادند: مولانا علی حسن رییس مرکز علوم دینی العلوم به همراه پسر و یکی دیگر از همراهانش در جریان تیراندازی مهاجمان موتور سوار در منطقه ˈساچل گوتˈ این شهر ترور شدند.

این حادثه باعث ابحاد وحشت در میان شهروندان مناطق مجاورشد و برخی از فروشگاه های نزدیک به سرعت مغازه های خود را تعطیل کردند.

اتحادیه حمل و نقل شهر کراچی نیز با توجه به اوضاع ناامن شهر کراچی، تردد وسایل نقلیه عمومی را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما مقامات پاکستانی شبه نظامیان وابسته به گروههای غیرقانونی و افراطی را عامل چنین اقداماتی می دانند.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: سال 2013 میلادی مرگ بارترین سال برای مردم کراچی بود. طی این سال،سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی به ویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

آساق ** 1095 *1446
کد N150795

وبگردی