آفتاب

وزیر بهداشت لبنان خواستارگسترش همکاری های درمانی و دارویی با ایران شد

وزیر بهداشت لبنان خواستارگسترش همکاری های درمانی و دارویی با ایران شد

بیروت- ایرنا- « وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت جدید لبنان خواستار گسترش همکاری های پزشکی، درمانی و دارویی بیروت و تهران شد و آن را ضرروی خواند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ابوفاعور در دیدار با «غضنفر رکن آبادی » سفیر جمهوری اسلامی ایران، برنامه سفر هیاتی از وزارت بهداشت ایران به بیروت را فرصت مناسبی برای بررسی زمینه های گسترش همکاری ها دانست و آمادگی خود و وزارت بهداشت لبنان را برای هرگونه کمک به گسترش همکاری های دوجانبه بهداشتی، درمانی و دارویی اعلام کرد.

وی همچنین اهمیت موضوع مقاومت ضد صهیونیستی را به عنوان یک اصل مورد احترام و پذیرش بویژه در شرایطی که شاهد اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و تهدیدهای روزافزون این رژیم علیه لبنان هستیم، مورد تأکید قرار داد و حصول توافق جهت درج آن در بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان را ضروری خواند.

ابوفاعور به نمایندگی از حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه در دولت جدید لبنان سمت وزارت بهداشت لبنان را برعهده گرفته است و یکی از هفت عضو کمیته تدوین بیانیه وزارتی دولت تمام سلام است که تاکنون 6 جلسه آن برگزار شده و قراراست عصر جمعه هفتمین جلسه آن برگزار شود.

براساس این گزارش رکن آبادی نیز در این دیدار انتصاب ابوفاعور را به عنوان وزیر جدید بهداشت لبنان تبریک گفت و همچنین برای دولت جدید بویژه در شرایط حساس کنونی لبنان آرزوی موفقیت کرد.

وی در این دیدار همچنین با وائل ابوفاعور در خصوص همکاری های بهداشتی – دارویی بین دو کشور ایران و لبنان گفت وگو کرد.

سفیر ایران در لبنان آخرین اقدامات انجام شده برای افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های بهداشتی و دارویی را تشریح کرد.

رکن آبادی به سفر هیاتی از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به لبنان به منظور بسط و گسترش همکاری های فی مابین و نیز اعتبار بخشی به رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های لبنان اشاره کرد.

خاورم ** 2024** 1324
کد N150792

وبگردی