آفتاب

حاشیه های دیدار روحانی با علما و طلاب هرمزگانی

حاشیه های دیدار روحانی با علما و طلاب هرمزگانی

بندرعباس- ایرنا- دیدار رییس جمهوری با علما، فضلا و طلاب استان هرمزگان در دومین روز سفر کاروان تدبیر و امید دیداری، خاطره ای به یاد ماندنی برای این قشر شد و نماینده ولی فقیه در این استان با بیانی شیوا و شیرین از مشکلات و خاطرات هم حجره ای رییس جمهوری در دوران طلبگی اش سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دومین روز سفر به استان هرمزگان با علما، فضلا و طلاب هرمزگانی دیدار و گفت و گو کرد. هنوز جمعیت صنعت گران فولاد از سالن خارج نشده بودند که علما و طلاب شیعه و سنی در حال ورود به سالن بودند تا با روحانی دیدار کنند.

آیت الله عبدالعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان هم در حال ورود به سالن بود که در طول مسیر با طلاب و حاضران در ورودی سالن احوال پرسی می کرد.

امام جمعه بندر عباس سری هم خبرنگاران زد که در حال خواندن خبر مراسم قبلی بودند و با آنها حال و احوال پرسی سرپایی کرد و به سمت سالن رفت.

در عرض چند دقیقه سالن شهید آوینی بندر عباس از جمعیت علما و طلاب پر شد و صندلی خالی دیده نمی شد.

نعیم آبادی کمی دیر به سالن رسید و قبل از وی رییس جمهوری به سالن آمده بود و قرآن در حال تلاوت بود، بنابر این در کنار سالن منتظر ماند تا تلاوت قرآن پایان یابد و سپس وارد سالن شد.

اولین سخنران هم نماینده ولی فقیه در هرمزگان بود که وقتی شروع به صحبت کرد پس از خیر مقدم گفتن و ابراز خرسندی از سفر رییس جمهوری به هرمزگان و دیدارهایی که از صبح داشتند، گفت: شانس ما هم، وقت خستگی شان نوبت من شد.

وی ادامه داد: می آمدم مومنی به من گفت، کوتاه؛ قرار بود 4 نفر صحبت کنند که شده یک نفر آن هم کوتاه، آیا این قابل قبول شما هست؟

نعیم آبادی گفت: حالا سعی می کنم از یک ساعت بیشتر صحبت نکنم. این جمله موجب خنده حضار شد . سپس افزود: خطبه های من معروف است که طولانی است.

وی در این باره به خاطره ای از سفرش به قوچان پرداخت و اظهار داشت: برای سخنرانی به قوچان رفته بودم، وقتی روی منبر نشستم، مجری گفت می شود نیم ساعت صحبت کنید؟ من هم بلند گفتم مگر به خواب ببینی.

امام جمعه هرمزگان در فضایی که سخنانش ایجاد کرده بود، باز هم تاکید کرد که سعی می کنم مهمان آزاری نکنم و تا می توانم فشرده صحبت کنم اما تا می توانم.

این سخن هم موجب خنده حضار شد.

نماینده ولی فقیه سپس خطاب به رییس جمهوری گفت که حضار از همه نقاط استان هرمزگان آمده اند، از شرقی ترین تا غربی ترین نقطه استان در اینجا جمع شده اند و من جلسه ای به این با شکوهی به خاطر ندارم.

وی جلسه را خیلی دوستانه توصیف کرد و به رییس جمهوری گفت: شما از جنس ما هستید، شما عالم دینی هستید و این جمع هم علمای دینی هستند. این جمع به دلیل عشق به جایگاه ریاست جمهوری و مدیریت خوبی که استاندار و دیگران داشته اند، گرد هم آمده اند.

نعیم آبادی وارد مباحث جدی استانی شد و درباره ضرورت فعالیت صنعت فولاد در کنار آب های آزاد سخن گفت و افزود: فولاد به اصفهان رفت و زاینده رود از زایمان متوقف شد چرا که قسمتی از آب آن را فولاد استفاده می کند.

وی به معادن موجود در کنار رودخانه فاریاب توجه کرد و به حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری که در جلسه حضور داشت اشاره کرد و گفت: آن هم جزو کرمان شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به موضوع جدایی شهرستان پارسیان از هرمزگان هم اشاره کرد و گفت: به خاطر چند کیلومتر، استان را در التهاب قرار داده اند؛ این درگیری ها ارزش دارد که به هر قیمتی آن را انجام دهیم؟

نعیم آبادی گریزی هم به عملکرد دولت قبل زد و گفت که دولت قبل کارهای «خوب» انجام داد و کارهای «نه خوب» هم انجام داده است. سپس خطاب به رییس جمهوری اظهار داشت: شما که اشتباهات گذشته را اصلاح می کنید، لغو مصوبه جدایی پارسیان هم می تواند یکی از آن کارهای خوب باشد.

امام جمعه هرمزگان از رییس جمهوری خواست که تدبیر و این مشکل را حل کند چرا که به گفته او، این موضوع برای مردم حیثیت اجتماعی شده است.

حضار که از علمای دینی بودند در تایید این سخنان تکبیر گفتند؛ نعیم آبادی در واکنش به این تکبیر گفت: معجزه است که علما به این بلندی تکبیر بگویند، آنچه در رمق داشتند نثار کردند.

این جمله روحانیون را به خنده انداخت و نعیم آبادی ادامه داد: خیلی سریع بگویم، هنوز شروع نکرده ام که کاغذ به دستم دادند.

وی خطاب به رییس جمهوری مشکل دیگر استان را مطرح کرد و افزود: اما آقای رییس جمهوری کنار آب بودن و از آب محروم بودن به هیچ وجه قابل قبول نیست، مشکل آب هرمزگان با استقرار دستگاه آب شیرین کن حل می شود.

امام جمعه هرمزگان درباره کم آبی هرمزگان ادامه داد: عده ای به من گفتند که نماز باران بخوان، گفتم نماز باران را باید وزیر نیرو بخواند نه من!

نعیم آبادی خطاب به رییس جمهوری عنوان کرد که با ایجاد آب شیرین کن، لبان خشک مومنان را شیرین بفرمایید و دستور آب شیرین کن را به صورت جدی صادر بفرمایید.

وی به موضوع خور و وجود حیوانات موذی هم اشاره کرد و گفت: 24 سال است که من در این شهر هستم و در نبرد با این حیوانات موذی هستیم، پیروز موش است، از خور می آیند.

نماینده ولی فقیه به آشنایی دیرینه خود با رییس جمهوری هم اشاره کرد و به روحانی گفت: شاید شما یادتان نباشد روزی به حجره شما آمدم، خدا رحمت کند شهید بهشتی را، به شما می گفت که روحانی اگر می خواهی سرما نخوری پاهایت را گرم کن.

نعیم آبادی ادامه داد: من از قدیم شما را می شناسم، علاوه بر این که هم استانی هستیم، شناخت قبلی هم دارم، در یک شرایط معمولی زندگی کرده اید و درس خوانده اید و مشکلات طلبه ها را می دانید.

وی با این گفته خواسته دیگری مطرح کرد و آن این بود که آن چه در توان دارید برای حل مشکلات طلاب شیعه و سنی مضایقه نکنید.

امام جمعه هرمزگان پس از بیان این سخنان گفت عرضم را پایان می دهم و خطاب به رییس جمهوری گفت: فکر می کنم همه مایل باشند با توجه به حساسیت بحث انرژی هسته ای اگر از زبان شما بشنوند مطلوب همه باشد.

سیام(5)1429**1572
کد N150627

وبگردی