آفتاب

موضع روسیه در قبال انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در اوکراین

موضع روسیه در قبال انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در اوکراین

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که اوکراین نباید انتخابات ریاست جمهوری را در ماه مه برگزار کند، زیرا این اقدام ناقض توافقنامه هفته گذشته میان رییس جمهور برکنار شده و گروه‌های مخالف است.

جهان > روسیه‌و قفقاز- همشهری آنلاین:
وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که اوکراین نباید انتخابات ریاست جمهوری را در ماه مه برگزار کند، زیرا این اقدام ناقض توافقنامه هفته گذشته میان رییس جمهور برکنار شده و گروه‌های مخالف است.

خبرگزاری آلمان از مسکو گزارش داد، این توافقنامه روز شنبه و پس از آنکه ویکتور یانوکوویچ از کی‌یف، پایتخت اوکراین گریخت، تا حد زیادی بی‌معنا شده است، اما سرگئی لاوروف اصرار دارد که بخش‌هایی از آن باید محترم شمرده شود.

بر اساس این توافق انتخابات ریاست جمهوری باید پس از اصلاحات قانون اساسی برگزار شود و نمایندگان مجلس فرصت اصلاح آن را تا ماه سپتامبر داشته باشند.

وی در مسکو به خبرنگاران گفت: حالا ما اخباری در این باره که شنیده‌ایم که 25 مه انتخابات برگزار شود. این دور زدن توافقنامه است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که معترضان نص توافقنامه برای تخلیه ساختمان‌های اشغال شده را در کی‌یف نادیده گرفتند. وی گفت: بر عکس، حالا شاهدیم که آنها خودشان نقش ضابط قضایی را عهده‌دار شده‌اند.

پارلمان اوکراین 25 مه را برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرده است.

کد N150504

وبگردی