آفتاب
معاون رییس جمهوری:

ساختار امور بانوان و خانواده در دستگاه های اجرایی تغییر پیدا می کند

ساختار امور بانوان و خانواده در دستگاه های اجرایی تغییر پیدا می کند

ایرنا-بندرعباس- معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری گفت: ساختار امور بانوان و خانواده با هدف ارتقا در دستگاه های اجرایی و استانداری ها تغییر پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈشهین دخت مولاوردیˈ چهارشنبه شب در دیدار با فعالان فرهنگی، سیاسی، سازمان های مردم نهاد، کارآفرینان و نخبگان زن استان هرمزگان افزود: در تلاش هستیم تا با ایجاد یک ساختار مناسب در امور بانوان و خانواده به ارتقای لازم و جایگاه شایسته در این بخش دست پیدا کنیم.

وی، نقش بانوان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را پررنگ و برجسته خواند و گفت: این نقش با جایگاه فعلی مشارکت و حضور بانوان در عرصه های مختلف از جمله در حوزه مدیریتی متناسب نیست.

معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه های مدیریتی کم رنگ است، تلاش برای افزایش مشارکت زنان در حوزه های مختلف بویژه اقتصاد و سیاست را مورد تاکید قرار داد و افزود: در تلاش هستیم تا سهم بانوان در عرصه های مختلف متناسب با نقش پررنگ آنان در دوران انقلاب متناسب باشد.

مولاوردی، توانمندسازی بانوان را از اولویت های اصلی معاونت امور بانوان و خانواده رییس جمهوری برشمرد و اظهار کرد: توسعه کارآفرینی را به عنوان یکی از راه های تحقق این هدف به طور جدی دنبال می کنیم.

وی، تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور نقش آفرینی مناسب بانوان در عرصه های مختلف را از اهداف دولت تدبیر و امید خواند و گفت: با وضعیت فعلی که بخش زیادی از بودجه کشور صرف پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان می شود ما نباید به امید اینکه نیروهای آماده کار جذب ادارات شوند باشیم ولی تقویت سازمان های مردم نهاد و توسعه مشاغل می تواند در این بخش راهگشا باشد.

مولاوردی با بیان اینکه شاید انتظارات از معاونت امور بانوان و خانواده زیاد باشد، گفت: این معاونت یک سازمان نیست بلکه بر اساس قانون اساسی یکی از معاونت هایی است که رییس جمهوری می تواند آنرا تشکیل دهد و وظیفه سیاست گزاری دارد ولی با این وجود تمامی تلاش خود را برای ارتقای بخش بانوان به کار می گیریم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر استانی رییس جمهور و دولتمردان به هرمزگان، گفت: هدف این سفرها صوری و تشریفاتی نیست و تلاش می شود در آنها به دستاوردهای خوبی برای استان ها دست یافت.

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری ادامه داد: پس از مشارکت مردم در انتخابات اخیر و تعیین سرنوشت خوددر فصل جدیدی قرار گرفتیم و شاهد بودیم که پیام اصلی این انتخابات بازگرداندن اداره امور به عقلانیت، خردجمعی، تدبیر و اعتدال بود بنابراین در حوزه زنان انتظار دستیابی به چنین موارد می رود.

مولاوردی با تاکید بر اینکه باید به بانوان اعتماد کنیم، در پایان گفت: باید به توانمندی ها و استعدادهای خدادادی در زنان کشورمان اعتماد داشته باشیم.

کاروان تدبیر و امید از روز سه شنبه در دومین سفر استانی رییس جمهوری، میهمان مردم خونگرم هرمزگان هستند.

7392/668/ 3404
کد N150352

وبگردی