آفتاب

اتحادیه عرب درصدد شکایت از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل است

اتحادیه عرب درصدد شکایت از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل است

تهران- ایرنا- اتحادیه عرب در نشست فوق العاده امروز (چهارشنبه) خود، از اعضایش خواست به دلیل تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، ارایه شکایت از این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل را بررسی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اتحادیه عرب از کشورهای عربی عضو سازمان ملل در این نهاد خواست با همکاری گروه های جغرافیایی، راه های ارایه شکایت به شورای امنیت را مورد بررسی قرار دهند.

بنابراین گزارش، اتحادیه عرب همچنین از سازمان همکاری اسلامی خواست اقدامی فوری را در راستای بسیج افکار عمومی و تشریح خطر تهدیدهای که نسبت به مسجد الاقصی وجود دارد، اتخاذ کند.

اتحادیه عرب از شورای امنیت، اتحادیه اروپا، اعضای کمیته چهارجانبه و یونسکو خواست به مسئولیت های کامل خود در زمینه حفظ قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی به ویژه مسجد مبارک الاقصی عمل کنند و آن را از شر تهدیدات اسرائیلی نجات دهند.

این اتحادیه همچنین تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و افزایش فراخوان های سازمان های تندروی صهیونیستی برای ورود به این مسجد را محکوم کرد.

براساس این گزارش، اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی را مسئول تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی به ویژه علیه مسجد الاقصی دانست و تاکید کرد: این مسجد بخشی از عقیده امت اسلامی به شمار می رود و هرگونه تعرض به آن می تواند منطقه را به آتش بکشد.

مترجمام**1502**2023
کد N150274

وبگردی