آفتاب

هشدار اتحادیه عرب نسبت به هتک حرمت مقدسات فلسطینی

هشدار اتحادیه عرب نسبت به هتک حرمت مقدسات فلسطینی

اتحادیه عرب در نشست امروز خود ضمن هشدار نسبت به ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مقدسات فلسطینی، از تمامی کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای مقابله با یورش‌ صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی با هم متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اتحادیه عرب در در این نشست که در سطح نمایندگان دائم برگزار شد، نسبت به ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق فلسطینی‌ها، به ویژه تجاوزات مکرر آن‌ها به شهر قدس و مسجد الاقصی که مخالف قوانین بین‌الملل و شورای امنیت است، هشدار داد.

عاشور بوراشد، نماینده لیبی در اتحادیه عرب که ریاست این نشست را برعهده داشت تاکید کرد: هتک حرمت مقدسات فلسطین از جمله شهر قدس و مسجدالاقصی نتایجی منفی به بار خواهد آورد و هرگونه فرصت تحقق صلح میان فلسطین و اسرائیل را از بین خواهد برد.

وی بر لزوم مقابله با یورش‌های وحشیانه یهودیان تندرو به قدس و مسجدلااقصی تاکید کرد و خواهان هماهنگی‌ و وحدت کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با چنین اقداماتی شد.

احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این نشست خاطرنشان کرد: خطری که اکنون مسجدالاقصی در معرض آن قرار دارد دیگر حد و مرزی ندارد. قدس موضوعی سیاسی است و کشورهای اسلامی باید برای مقابله با اقدامات اسرائیل با هم یک صدا شوند.

وی در ادامه افزود: اوضاع فلسطین و شهر قدس موضوع نشست‌ نمایندگان دائم اتحادیه عرب در پنجم و ششم مارس و نشست اتحادیه در سطح وزیران در روزهای نهم و دهم مارس خواهد بود.

انتهای پیام

کد N150243

وبگردی