آفتاب

شمخانی در دیدار با هوشیار زیباری:توافق برای لایروبی اروندرود پاداشی ارزنده به مردم است

شمخانی در دیدار با هوشیار زیباری:توافق برای لایروبی اروندرود پاداشی ارزنده به مردم است

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق بعدازظهر امروز چهارشنبه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق بعدازظهر امروز چهارشنبه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، شمخانی در این دیدار با اشاره به شکل‌گیری روابط مستحکم میان دو ملت ایران و عراق در سال‌های سخت و پر محنت اظهار کرد: هیچ عاملی نمی‌تواند روابط عمیق دو ملت را که ریشه در باورهای فرهنگی، اعتقادی و سیاسی مستحکم دارد با تزلزل و تردید مواجه سازد.

وی با قدردانی از دولت عراق برای همکاری صمیمانه در حل مشکلات مرزی و دستیابی به توافق مشترک برای لایروبی اروندرود گفت: این اقدام تاریخی نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و پیشرفت استان‌های همجوار اروند در ایران بویژه شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین شهرهای حاشیه اروند در عراق داشته و پاداشی ارزنده به مردم مقاوم و صبور این منطقه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با حمایت از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم و استقامت دولت و ملت عراق در پیگیری مواضع اصولی و منطقی خود افزود: این مبارزه با حمایت و حضور تمامی اقوام و طوایف ثمربخش خواهد بود و بی‌شک مجاهدت دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم، الگویی قابل تاسی در منطقه و جهان عرب خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش بدخواهان برای ایجاد اختلافات مذهبی و قومی در عراق گفت: ملت فهیم، متدین و آگاه عراقد ر کنار رهبران هوشمند خود توانایی لازم برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و امنیتی موجود را دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اقدامات ایضایی گروه‌های تروریست تکفیری در عراق را اقدامی کور برای انتقام‌گیری از مردم این کشور برای اتخاذ مواضع اصولی در بحران سوریه عنوان کرد و افزود: دفاع از دولت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم خشن، حرکتی اصولی برای مصون‌سازی منطقه از آسیب‌های این جریان ضدانسانی است.

هوشیار زبباری وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از جلسات کارشناسی برگزار شده درخصوص رفع مشکلات مرزی ولایروبی اروند رود ضمن اعلام رضایت از روند توافقات انجام شده اظهار کرد: دستیابی به سطح قابل قبول در روابط اقتصادی میان دو کشور، مستلزم فراهم شدن زیر ساخت‌های مشترک بوده که توافقات انجام شده، گام‌های اساسی و ارزنده‌ای در این مسیر است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور به منظور غلبه بر چالش‌های سیاسی و امنیتی مشترک به انتخابات آتی در کشور عراق اشاره و اظهار کرد: کشور عراق در آستانه تحول سیاسی بسیار مهمی قرار گرفته است که نتایج آن، تداوم و توسعه سازوکارهای دموکراتیک برای استقرار ثبات و تحول اقتصادی را تعیین خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N150239

وبگردی