آفتاب

تنش رسانه ای در هنگ کنگ

تنش رسانه ای در هنگ کنگ

تهران - ایرنا - سردبیر سابق یکی از روزنامه های مهم هنگ کنگ که به برخورداری از مواضع انتقادآمیز شهرت دارد ،روز چهارشنبه با ضربات چاقو یک فرد ناشناس به شدت زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هنگ کنگ، یک فرد نقابدار ˈکوین لائوˈ سردبیر سابق روزنامه ˈمینگ پائوˈ را با چاقو مورد حمله قرار داد.

این حمله در حالی روی داد که اخیرا، 6 هزار روزنامه نگار با راهپیمایی به سوی مقر دولت هنگ کنگ خواستار حمایت مقام های این شهر از آزادی مطبوعات در برابر دخالت های چین شدند.

با این حال، این نوع حملات هشدار به بخش رسانه ای هنگ کنگ تلقی می شود که به عنوان پایگاهی برای انتشار گزارش های انتقادی در چین به شمار می روند.

انجمن روزنامه نگاران هنگ کنگ از مقامات این شهر خواستند بدون بیم و هراس به تعقیب ضاربان این حادثه و نیروهای حامی آنها بپردازند.

دفاتر رسانه ای در هنگ کنگ در معرض حملاتی قرار گرفته اند. در اواخر دهه 90 میلادی، ˈآلبرت چنگˈ و ˈلئونگ تین وایˈ دو چهره برجسته رسانه ای هنگ کنگ هدف حمله فردی با ضربات چاقو قرار گرفتند. پرونده این حمله لاینحل باقی ماند.

یک روزنامه نگار چینی - مالزیایی اخیرا جای لائو را در سمت سردبیری روزنامه میگ پائو گرفت. گفته می شود که سردبیر جدید به چین گرایش دارد.

ˈلونگ چون اینگˈ رییس منطقه هنگ کنگ گفت که این شهر در برابر چنین حملاتی ناکارآمد است.این در حالی است که فعالان مدافع دمکراسی از لونگ به دلیل وفاداری به رهبری چین انتقاد کرده اند.

کنسولگری آمریکا در هنگ کنگ نیز با صدور بیانیه ای از بابت این حمله به شدت ابراز نگرانی کرد.

مترجمام**9109**5981
کد N150139

وبگردی