آفتاب
در دیدار وزیر خارجه عراق

لاریجانی: ایران آماده توسعه همکاری‌های صنعتی، فنی و اقتصادی با عراق است

لاریجانی: ایران آماده توسعه همکاری‌های صنعتی، فنی و اقتصادی با عراق است

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق ظهر چهارشنبه با دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: ارتباطات تاریخی دو ملت ایران و عراق پشتوانه مهمی برای رشد و توسعه مراودات برادرانه دوجانبه است.

او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر روابط پایدار میان دو کشور تأکید داشته است و هیچ حد و مرزی در روابط با عراق قائل نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت برقراری ثبات و امنیت در عراق برای منطقه تصریح کرد: انسجام و هم‌گرایی سیاسی میان گروه‌های سیاسی و اقوام به‌ویژه با انتخابات پیش رو، به تحکیم و تقویت صلح و امنیت پایدار در این کشور کمک می‌کند.

لاریجانی هم‌چنین با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های صنعتی، فنی و اقتصادی با عراق افزود: ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های انرژی و صنعتی در ایران وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای توسعه اقتصادی عراق در چارچوب منافع ملی دو کشور استفاده کرد.

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت همکاری‌های برادرانه دوجانبه تصریح کرد: روابط و مناسبات دو کشور می‌تواند منشأ قدرت و اقتدار عراق باشد.

زیباری با اشاره به بحران‌های منطقه به‌ویژه مساله سوریه گفت: ادامه بحران سوریه بازتاب منفی بر تمام کشورهای منطقه به‌ویژه عراق داشته است و باید هر چه زودتر با ارائه راه حل سیاسی از ادامه این بحران جلوگیری کرد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات عراق و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر حل برخی مشکلات موجود در مسیر توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N150129

وبگردی