آفتاب

اشد مجازات در انتظار متعرضان به جان محیط‌بانان گلستانی

اشد مجازات در انتظار متعرضان به جان محیط‌بانان گلستانی

رییس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر پیگیری قاطعانه پرونده متهمان متعرض به جان محیط‌بانان استان، گفت: اشد مجازات در انتظار این متعرضان است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد فاضلیان اظهار کرد: ایراد صدمه عمدی به وسیله چاقو و تبر، تمرد در برابر مامور دولت در زمان انجام وظیفه و کمک به فرار متهم اصلی از صحنه شکار غیرمجاز، عناوین مجرمانه‌ای است که این افراد مرتکب شده‌اند و بی‌شک اشد مجازات در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در برخورد با متمهان و حمایت از محیط بانان خلاء قانونی وجود ندارد، افزود: مهمترین مشکلی که در این بخش وجود دارد و پیش از این نیز بارها نسبت به آن هشدار داده بودیم تعداد کم محیط بانان و قرق‌بانان در مقایسه با سطح مناطق حفاظت شده، اراضی جنگلی و مرتعی است که باید از آن حفاظت کنند.

رییس شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی و انفال استان گلستان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مراقبت‌های لازم از مناطق حفاظت شده، اراضی جنگلی و مرتعی انجام و از سوء استفاده متخلفین جلوگیری شود باید دولت اعتبارات و تجهیزات محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع کشور را تقویت کند.

این مقام ارشد قضایی گلستان تصریح کرد: محیط‌بانانی که دوره‌های ضابطین قضایی را گذارنده و گواهینامه ضابطین را دارند می‌توانند در چارچوب‌هایی که در قانون برای استفاده از سلاح تعیین کرده است، عمل کنند.

وی افزود: اگر ضابط قضایی در چارچوب قانون اقدام به استفاده از اسلحه کرد چنانچه از این ناحیه خسارتی به دیگران وارد شد با تایید کارشناسان، سازمان متبوع موظف به جبران آن است.

بر اساس گزارش، مهدی مجنی‌پور و محمد تمسکنی دو تن از محیط‌بانان گلستانی به هنگام گشت زنی در منطقه جنگلی حوالی روستای آهنگر محله با شکارچیان غیرمجاز مواجه و توسط آنان با چاقو و تبر مجروح شدند.

انتهای پیام

کد N150021

وبگردی