آفتاب

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به افغانستان رفت

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به افغانستان رفت

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) در سفری اعلام نشده وارد افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سرویس اطلاع‌رسانی ارتش آمریکا، سفر ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا به افغانستان یک روز پس از دستور مستقیم اوباما به پنتاگون برای بررسی طرح گزینه صفر یا خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت می‌گیرد.

دمپسی به خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می‌کردند، گفت که برای ارائه برخی پیشنهادات به نظامیان آمریکایی جهت ‌آغاز روند خروج راهی افغانستان شده است.

وی گفت: عقیده بر این است که ما به جایی رسیده‌ایم که باید طرح‌ریزی برای دیگر گزینه‌ها را آغاز کنیم که این طرح‌ها شامل خروج کامل از افغانستان تا پایان سال 2014 نیز می‌شود. اما این بدان معنا نیست که ما به ماموریت خود پس از 2014 متعهد نباشیم چرا که ما معتقدیم نیروهای امنیتی افغان می‌توانند کمک بسیاری خوبی برای ما باشند.

این ژنرال ارتش آمریکا تاکید کرد: به نظامیان آمریکایی اعلام می‌کنم کارهای زیادی برای انجام دادن تا پایان سال دارند. آمریکا نمی‌خواهد افغانستان را رها کند و دلیل اصلی آن نیز القاعده است. ایدئولوژی و مانیفست این گروه خشونت و فعالیت‌های ضدآمریکایی و ضدغربی است و فعالیت‌های این گروه اکنون از افغانستان تا مالی ادامه دارد و ما باید فشار خودمان را با تمام قوا بر این گروه حفظ کنیم. نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. آمریکا به یک شریک قابل اعتماد، باثبات و متعهد در افغانستان علیه القاعده برای آینده نزدیک نیاز دارد. زنان و مردان ما که در افغانستان خدمت کردند ماموریت خود را به پایان رساندند و القاعده را در بسیاری از زمینه‌ها شکست دادند. آنها موفق به ساخت برخی نهادهای خاصی نظیر نیروهای امنیتی افغان شدند.

انتهای پیام

کد N149960

وبگردی