آفتاب
رایزنی وزیران خارجه ایران و عراق

ایران و عراق به دنبال همکاری در مبارزه با ریزگردها

ایران و عراق به دنبال همکاری در مبارزه با ریزگردها

دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار روز چهارشنبه با هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق که در حال دیدار از جمهوری اسلامی ایران است، بر اهمیت روابط دو کشور همسایه و ضرورت ارتقای همکاری‌ها و مناسبات در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری برای موفقیت دولت عراق در برقراری امنیت پایدار در این کشور به‌ویژه فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات موفق با حضور همه گروه‌ها و طوایف عراقی و با مشارکت همه دیدگاه‌ها در عراق، همان‌گونه که در حال حاضر در این کشور شکل گرفته است، تلاش‌های دولت عراق در زمینه مبارزه قاطع با تروریسم و افراط‌گرایی را ستود.

همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌های اقتصادی و تجاری و به‌ویژه تلاش مشترک دو کشور درباره موضوعات زیست محیطی و مشکلات مربوط به ریزگردها به‌عنوان موضوعی حیاتی برای دو طرف و همکاری‌های کنسولی از دیگر مباحث مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان بود.

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار روابط گسترده دو کشور در حوزه‌های مختلف را با اهمیت خواند و بر ضرورت ارتقای همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه موضوعات مربوط به محیط زیست و هم‌چنین همکاری‌های کنسولی تاکیدکرد.

انتهای پیام

کد N149939

وبگردی