آفتاب

شجاعی: به‌دنبال راه‌اندازی نمایشگاه دایمی صنعت هسته‌ای در تهران هستیم

شجاعی: به‌دنبال راه‌اندازی نمایشگاه دایمی صنعت هسته‌ای در تهران هستیم

رییس مرکز امور اجرایی نمایشگاه‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: به‌دنبال راه‌اندازی نمایشگاه دایمی دستاوردهای صنعت هسته‌ای در تهران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مهندس محمدتقی شجاعی در نشست خبری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور که از 10 تا 14 اسفند در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌های کشور علاوه بر اطلاع‌رسانی از پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه و ایجاد حس غرور ملی، ایجاد ارتباط بین سازمان انرژی اتمی و دانشگاه‌های کشور است.

او با اشاره به برگزاری بیست و هفتیمن نمایشگاه در دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: نمایشگاه بعدی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود و برنامه داریم تا مهر 1393 این نمایشگاه‌ها را در تمامی دانشگاه‌های مادر کشور برگزار کنیم.

رییس مرکز امور اجرایی نمایشگاه‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: در نمایشگاه دانشگاه رازی سه کارگاه آموزشی برگزار و از سوی سازمان انرژی اتمی به شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها گواهینامه اعطاء می‌شود.

شجاعی افزود: تاکنون در چند کشور خارجی نیز این نمایشگاه برپا شده و دستاوردهای محققان کشورمان در صنعت هسته‌ای به نمایش درآمده است.

وی گفت: به‌دنبال راه‌اندازی نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در تهران نیز هستیم.

شجاعی اشاره‌ای هم به کابردهای دانش هسته‌ای در بخش‌های مختلف داشت و گفت: سالانه به روند درمان یک میلیون و 200 هزار بیمار به‌وسیله رادیوداروهایی که به کمک دانش هسته‌ای تولید می‌شود، کمک می‌شود.

انتهای پیام

کد N149937

وبگردی