آفتاب
نماینده خمینی‌شهر با اشاره به احکام چند معلم؛

مگر می‌شود با این دریافتی ناچیز دغدغه خاطری نداشت؟

مگر می‌شود با این دریافتی ناچیز دغدغه خاطری نداشت؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با نشان دادن فیش حقوقی چند معلم آموزش و پرورش، گفت: اگرچه همکاران فرهنگی ما با نجابت و اعتقاد کامل به شغل‌شان ادای وظیفه می‌کنند اما مگر می‌شود با این دریافتی ناچیز دغدغه خاطری نداشت.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با نشان دادن فیش حقوقی چند معلم آموزش و پرورش، گفت: اگرچه همکاران فرهنگی ما با نجابت و اعتقاد کامل به شغل‌شان ادای وظیفه می‌کنند اما مگر می‌شود با این دریافتی ناچیز دغدغه خاطری نداشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن صرامی فروشانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، گفت: این فیش یک معلم با 21 سال سابقه فعالیت است که مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان در حکم او درج شده که با کسر مالیات مستمر، بیمه عمر، صندوق ذخیره، صندوق کارگشایی و بیمه مکمل 550 هزار تومان دریافتی او بوده است.

وی فیش حقوقی معلم دیگری را به نمایندگان نشان داد و افزود: این فیش مربوط به دی ماه سال 92 و حکم حقوقی معلمی است که دو فرزند دارد، 22 سال کار کرده و معلم ابتدایی است. یک میلیون و 100 هزار تومان در حکم او درج شده و 650 هزار تومان دریافتی او بوده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: حکم دیگر متعلق به یک معلم ریاضی است، کسی که تولید مولد متخصصین آینده در دست اوست. در حکم او یک میلیون و 400 هزار تومان درج شده و 850 هزار تومان دریافتی اوست. این حکم معلم و کسی است که ما تمام سرمایه زندگی خود را در اختیارش قرار می‌دهیم تا سربلندی و آبادانی ایجاد کند اگرچه همکاران فرهنگی ما با نجابت و اعتقاد کامل به هنر و شغل‌شان ادای وظیفه می‌کنند اما آیا می‌شود با این دریافتی ناچیز در طول شبانه‌روز دغدغه خاطری نداشت.

صرامی فروشانی ادامه داد: ما تا چه وقت باید شعار بدهیم و اعلام همراهی کنیم اما هیچ اتفاقی در روند معیشت این قشر زحمت‌کش و انقلابی نیفتد؟ با تصویب بودجه‌های تمام دولتی، با متون بیمه‌ای، مالیاتی و هدفمندی یارانه‌ها که تورم‌زاست چطور می‌توان با حقوق و دستمزد با هجده درصد افزایش و تورم چند برابر هجده درصد، زندگی آرام و بدون ناراحتی و افسردگی داشت؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با انتقاد از آنچه تبانی و همکاری غیرمعقول در نشست‌های غیررسمی برای تصویب بخش‌هایی از بودجه می‌خواند، افزود: تصمیماتی که ما در مجلس و دولت برای بیمه‌های ساختمانی، هدفمندی یارانه‌ها و تعرفه‌ها می‌گیریم، زندگی مردم را هدف قرار می‌دهد پس بیایید رحم کنیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با انتقاد از آنچه تبانی و همکاری غیرمعقول در نشست‌های غیررسمی برای تصویب بخش‌هایی از بودجه می‌خواند، افزود: تصمیماتی که ما در مجلس و دولت برای بیمه‌های ساختمانی، هدفمندی یارانه‌ها و تعرفه‌ها می‌گیریم، زندگی مردم را هدف قرار می‌دهد پس بیایید رحم کنیم. کشور ما سرشار از نفت، گاز، معادن و منابع است، اینها کجا مصرف می‌شود که ما نباید بفهیم و بدانیم و غیر از ویژه‌خواری و ریخت و پاش به اسم خصوصی‌سازی چه جواب دیگری می‌توان داد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: مالیات بر ارزش افزوده که هدفش مصرف‌کننده است در حال نابود کردن صادرات و تولید مولد است که تنها دلیل آن بد محاسبه کردن سازمان امور مالیاتی است که در آینده باعث خروج سرمایه‌های میلیاردی ملی از کشور به سمت اروپای شرقی و کشورهای تازه استقلال یافته می‌شود.

وی با اشاره به بررسی اصلاح لایحه مالیات‌های مستقیم در مجلس، افزود: این لایحه از تولید ناراحت و عصبانی است و به کفن و دفن مرده‌ها هم رحم نکرده است مخصوصا در ماده 169 مکرر که آثارش در آینده مشخص می‌شود.

صرامی فروشانی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان‌های یزد، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری یادآور شد: قسمتی از این مشکل مربوط به آثار طبیعی کم بارشی است اما بخشی از آن مدیریتی است و فقط با نشست‌های کارشناسی و تصمیمات معقول می‌توان این مشکل را حل کرد. از مردمان این استان‌ها هم می‌خواهم که فریب سخنرانی‌های تبلیغاتی که هدف آن استحکام صندلی سبز است را نخورند.

از مردمان این استان‌ها هم می‌خواهم که فریب سخنرانی‌های تبلیغاتی که هدف آن استحکام صندلی سبز است را نخورند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در پایان با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان اصفهان تصمیم به نابودی کشاورزی شهرستان خمینی شهر گرفته، گفت: با مدیریت جدید استان اصفهان این عزم جدی‌تر شده و ما در آینده با حضور وزیر کشاورزی در مجلس پاسخ اینگونه نگاه به کشاورزی را خواهیم شنید.

انتهای پیام

کد N149930

وبگردی