آفتاب

پرواز هواپیمایی ملی پاکستان از شهر لاهور به مقصد مشهد راه اندازی شد

پرواز هواپیمایی ملی پاکستان از شهر لاهور به مقصد مشهد راه اندازی شد

اسلام آباد - ایرنا - پرواز شرکت هواپیمایی ملی پاکستان ( پی آی ا ) از مبدا شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب به مقصد مشهد مقدس در استان خراسان رضور در کشورمان از طریق شهر کویته در ایالت بلوچستان ؛ راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز چهارشنبه منابع خبری پاکستان ؛ اولین پرواز هواپیمایی ملی پاکستان در این خط پروازی ؛ با 92 مسافر ابتدا از شهر لاهور به سمت کویته پرواز و در این شهر با مسافرگیری 26 نفر دیگر , عازم مشهد مقدس در ایران شد.

افتتاح این پرواز طی مراسمی ویژه با حضور ریاض حسین پیرزاده وزیر هماهنگی ایالت های دولت پاکستان و محمد حسین بنی اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه لاهور انجام گرفت.

پیش از این ˈعبدالباقی بلوچˈ مدیرکل سازمان هواپیمایی ملی پاکستان در ایالت بلوچستان گفت که پرواز لاهور ؛ کویته به مشهد مقدس دو بار در هفته (شنبه و سه شنبه) برقرار شده و براساس این برنامه هر پرواز تعداد 118 مسافر را به شهرهای دو کشور منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی ملی پاکستان پس از 10 سال عملیات پرواز به مشهد را دوباره آغاز می کند ؛ افزود: این پرواز در مرحله اول از شهر ˈلاهورˈ (مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان) به کویته پرواز کرده و سپس مسافران پاکستانی بویژه زائران اماکن زیارتی را از این شهر به مشهد در ایران منتقل می کند.

ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان گفت: دولت این کشور در پی حملات تروریستی علیه کاروانهای زائران شیعه پاکستانی در ایالت بلوچستان و به منظور جلوگیری از این گونه حوادث در آینده برای تردد زائران شیعی این کشور ارائه خدمات هوایی و دریایی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی خط پرواز ویژه از سوی سازمان ملی هواپیمایی پاکستان خواهد بود، افزود: دولت برای انتقال زائران از مسیر دریایی (کشتیهای مسافربری) نیز استفاده خواهد کرد.

حمله انتحاری ماه گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه ˈمستونگˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان،30 کشته و بیش از 44 زخمی برجای گذاشت.

مسوولیت این حمله تروریستی را گروه افراطی ˈلشکر جهنگویˈ بر عهده گرفت.

سالانه 120هزار شهروند پاکستانی برای زیارت اماکن مقدسه در ایران و عتبات عالیات در عراق از مسیر زمینی ایالت بلوچستان به این دو کشور سفر می کنند.

آساق ** 1095/1547
کد N149879

وبگردی