آفتاب
نماینده مردم قم:

آب مورد نیاز 80 روستای قم با تانکر تامین می‌شود

آب مورد نیاز 80 روستای قم با تانکر تامین می‌شود

یا اینان نمی‌بینند که بعد از انقلاب بیش از 60 درصد پذیرفته شدگان دانشگاهها زنان هستند اینان از مادران و همسران شهدا خجالت نمی کشند شاید رژیم پهلوی برای امثال شماها بهتر بود وگرنه همه دنیا می‌دانند که رشد همه جانبه مشارکت زنان ایرانی در تمام مسائل در مقایسه با قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شهر قم سالیانه پذیرای 20 میلیون زائر و مسافر از شهرهای مختلف کشور است گفت: دولت به دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم قم توجه ویژه کند.

به گزارش ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز چهارشنبه 7 اسفند مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: همان گونه که همگان می‌دانند حجم پولی که در دست عده ای معدود قرار دارد پول پرقدرتی است که تورم زا بوده و بر سایر شاخص‌های کلان اقتصادی تاثیرات منفی می‌گذارد و لذا لازم است تا نسبت به برخورد جدی با آنها اقدام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه رسیدگی به بودجه سال 93 نشان داد که باید تغییر و تحول اساسی در شیوه تهیه، تنظیم و تفسیر بودجه کشور صورت گیرد و احکام قانون بودجه و احکام قانون برنامه پنجم توسعه برمبنای بودجه عملیاتی ضروری است که باید هر چه سریعتر به اجرا درآید.

وی تصریح کرد: دولت اعلام کرد که فاز دوم هدفمندی یارانه را در سال 93 اجرا می کند امید است دولت به گونه ای در این زمینه اقدام کند که علاوه بر رفع نواقص فاز اول این طرح اهداف کلان آن از جمله تقویت بهداشت و درمان، حمایت از صنایع و تولید کنندگان و توجه ویژه به سازمان تامین اجتماعی محقق گردد.البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که افرادی هستند که معیشت ‌انها وابسته به پرداخت یارانه نقدی است و لذا باید یارانه نقدی افراد با درآمد بالا حذف و یا کم شده و اقشار آسیب پذیر همچون خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بازنشستگان، کارگران و کارمندان با درآمد پایین اختصاص یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: قطعا با اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها علاوه بر تقویت عنصر رقابت در رونق بازار شاهد رشد شاخص های کلان اقتصادی خواهیم بود. در مورد فراخوانی خود اظهاری که در چند روز آینده نیز مسئولان دولت آنرا انجام می دهند باید به گونه‌ای تدبیر شود که همچون مسئله سبد کالا مورد سوء استفاده دشمنان نظام قرار نگیرد. توجه ویژه مسئولان اجرایی به ایثارگران و اقدامات اساسی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به گونه ای باشد که در عمل این قشر مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت وضع قوانینی که اجرایی نمی‌شود به جامعه به غلط القا می‌کند که تمام امکانات برای ایثارگران است.

امیرآبادی بیان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد نشر مطالبی در برخی از رسانه‌های کشور بودیم که مصداق عینی توهین به مقدسات بوده است و باعث نگرانی مراجع معظم تقلید، علما و دلسوزان نظام شود. امروزه افرادی که در گذشته مسئولیت داشته و تنگ نظرانه با مسائل برخورد می‌کردند و سانسورچی بودند امروز از رفع فیلترینگ حرف می‌زنند. آن زمانی که در خدمت بودند تحمل شنیدن صدای مخالف را نداشتند اما امروز طرفدار آزادی بیان در مطبوعات شدند و اینکه برخی افراد اعلام کردند وضع زنان ما قبل از انقلاب بهتر از شرایط فعلی بوده است آیا اینگونه سخنان توهین به شیرزنان ایرانی که درسایه انقلاب اسلامی عزت و سربلندی خود را باز یافته‌اند نیست.

وی گفت: آیا اینان نمی‌بینند که بعد از انقلاب بیش از 60 درصد پذیرفته شدگان دانشگاهها زنان هستند اینان از مادران و همسران شهدا خجالت نمی کشند شاید رژیم پهلوی برای امثال شماها بهتر بود وگرنه همه دنیا می‌دانند که رشد همه جانبه مشارکت زنان ایرانی در تمام مسائل در مقایسه با قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است اینان بدانند دورانی که با دوچرخه سواری بانوان می‌شد از مردم رای گرفت گذشته است همچنین حضور برخی از فیلمها در جشنواره فیلم فجر که مغایر با ارزش‌های انقلاب اسلامی و باورهای دینی مردم بود اعتراض مردم و مراجع تقلید را به دنبال داشت البته جا دارد از دست اندرکاران دو فیلم ارزشی چ و شیار 143 که به تنهایی بار بی توجهی سایر فیلمسازان و ارزش های انقلاب را بر دوش کشیده اند تقدیر و تشکر کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: برای مردم قم همین بس که امام صادق (ع) فرمودند که خداوند حرمی دارد که آن مکه است و پیامبر (ص) حرمی دارد که آن مدینه است و همچنین امیرالمومنین که حرمش کوفه است اما بدانید حرم من و فرزندان بعد از من قم است به زودی بانویی از اولاد من به نام فاطمه در آن دفن می‌شود که هر کس او را زیارت نماید بهشت بر او واجب میشود در این بخش ابتدا لازم است از حضور اعضای دولت و وزرا در قم و دیدار با مراجع تشکر کنم امیدوارم دولت علاوه بر توجه به نصایح مراجع دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را رفع و بر حل مشکلات عنایت ویژه نماید.

امیرآبادی گفت: شهر قم سالیانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و مسافر و چهارراه مواصلاتی کشور و محل عبور و مرور 17 استان به طور دائم می باشد. قم خاستگاه انقلاب اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری آبروی جمهوری اسلامی ایران است همکاران استان قم با شش شهر و 220 روستا رتبه 22 از لحاظ جمعیت و رتبه 15 از لحاظ پرداخت مالیات است اما متاسفانه در بسیاری از شاخص ها وضعیت مناسبی ندارد. تعداد مراکز فرهنگی با کارکردهای ملی و فراملی در قم در شرایطی است که مردم قم از فعالیت های این مراکز بهره چندانی نمی بردند.

وی بیان کرد: رتبه 27 در تعداد کتابخانه ها، رتبه 29 در تعداد مراکز فرهنگی، رتبه 30 در تعداد مراکز درمانی اجتماعی، رتبه 28 در تعداد مراکز بهداشت و درمان شهری و رتبه 31 در تعداد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی، رتبه 9 در تصادفات جاده ای، رتبه 25 در نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه 4 در نرخ بیکاری نشان می‌دهد که مسئولین باید عزم جدی در رفع عقب ماندگی های این استان داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: آب مورد نیاز 80 روستای قم با تانکر تامین می‌شود و مردم دیگر در تعداد ساعات محدود از آب استفاده می‌کنند وجود دکل های برق در برخی مناطق محروم مشکلات بسیاری را بوجود آورده است که از وزیر نیرو درخواست می‌شود دستورات لازم را صادر کنند همچنین از وزیر راه درخواست دارم در خصوص جمع آوری ریل راه آهن از سطح شهر قم دستورات مقتضی را صادر کنند.

کد N149784

وبگردی