آفتاب
مجتبی فردوسی پور:

گزینه انتخابی مردم فلسطین مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است

گزینه انتخابی مردم فلسطین مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است

ريیس اداره خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه گفت جمهوری اسلامی ایران از گزینه انتخابی مردم فلسطین حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه پنجاه و هشتم هم اندیشی تخصصی موسسه ندا با عنوان "چارچوب توافقی جان کری و آینده طرح سازش" با حضور "مجتبی فردوسی پور" ريیس اداره خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و کلانتری کارشناس ارشد مسائل فلسطین در وزارت امور خارجه برگزار شد.

در جلسه پنجاه و هشتم هم اندیشی تخصصی موسسه ندا که به روال معمول سه شنبه ها در تالار جلسات موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا برپا شد، در بخش اول، کارشناسان حوزه مسائل فلسطین به بررسی آخرین اخبار و تحولات روز پرداختند و در بخش دوم نیز پس از سخنان آقای "سلمان رضوی" معاون پژوهش موسسه ندا، آقایان فردوسی پور و کلانتری به طرح دیدگاه های خود درباره طرح کری و مذاکرات سازش در قالب آشنایی با ماهیت و مفاد طرح کری پرداختند.

احتمال اجرایی شدن طرح مذکور و تاثیراتی که بر آرایش سیاسی و روابط متصور بر بازیگران منطقه ای و فرا منطقه ای خواهد داشت از جمله محورهای این سخنان بود. آنان در ادامه به این موضوع اشاره کردند که موضع راهبردی جمهوری اسلامی ایران که وزارت خارجه نیز در صدد اجرایی کردن آن است طرح پیشنهادی مقام معظم رهبری با عنوان برگزاری رفراندوم در میان ساکنان اصلی فلسطین به شمار می رود.

در پایان به سؤالات حاضران در جلسه پاسخ داده شد. گفتنی است در این جلسه کارشناسان، دانشجویان و افراد علاقمند به حوزه فلسطین حاضر بودند.

کد N149483

وبگردی