آفتاب

روحانی: جاسک باید تبدیل به منطقه ویژه شود/همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد

روحانی: جاسک باید تبدیل به منطقه ویژه شود/همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد

رئیس‌جمهور گفت: ساخت یک فرودگاه بین‌المللی در جاسک را در دولت یازدهم آغاز می‌کنیم که در «دولت دوازدهم» تکمیل شود.

حسن روحانی در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان در جمع مردم شهر بندری جاسک گفت :‌جاسک که امروز به عنوان یک بندر کوچک ساحلی در ساحل دریای عمان است در آینده نزدیک به مرکز مهم صنعتی در منطقه تبدیل خواهد شد .

روحانی افزود : در سالهای اخیر با توجه به حضور نیروی دریایی ارتش این بندر به یکی از بنادر مهم در سواحل جنوب ایران تبدیل شده و نقش به سزایی در برقراری امنیت دریایی در کل منطقه و ظهور و بروز دلاوری های دریادلان درکل منطقه حساس خلیج فارس ،‌دریای عمان و اقیانوس هند داشته است.

اهم سخنان رئیس جمهور در ادامه به نقل از فارس می آید:

* همه برای آباد کردن ساحل مکران دست به دست هم خواهیم داد و و این کار مهم را به سرانجام خواهیم رساند. این برنامه تا پایان این دولت عملیاتی و اجرایی خواهد شد. نخستین برنامه دولت در این راستا تکمیل جاده بین بندر عباس و جاسک خواهد بود و بخشی از این جاده تا منطقه میناب بصورت بزرگراه تکمیل خواهد شد.

* بهسازی جاده میناب به جاسک تا پایان سال 93 به اتمام می رسد وطرح احداث بزرگراه میناب به جاسک نیز در دست مطالعه است و این بزرگراه تا پایان دولت یازدهم ساخته خواهد شد .

* با توجه به عبور خط لوله گازی از این منطقه، طرح ایجاد صنایع جدید ازجمله پتروشیمی ،‌فولاد و آلومینیم در این منطقه ایجاد خواهد شد و این طرحها منطقه را به یک منطقه صنعتی تبدیل خواهد کرد و این طرح ها علاوه بر طرحهای توسعه بندرگاه جاسک خواهد بود .

* جاسک همچون خارک در خلیج فارس به بندرگاهی برای صادرات نفت تبدیل خواهد شد و امیدوارم این کار که در دولت یازدهم آغاز می شود در دولت دوازدهم تکمیل شود .

* برای آبادانی این منطقه مهم و راهبردی در کنار دریای عمان، به یک فرودگاه نیاز خواهیم داشت که با توسعه آن به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شود. اولین قدم‌ها را در همین دولت برای توسعه فرودگاه کنونی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین‌المللی (پیش خواهیم رفت) که ان‌شاءالله در دولت یازدهم و تکمیل آن در دولت دوازدهم، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

* فاضلاب جاسک که طبق برنامه بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است، تا پایان سال 1393 تخصیص داده و اجرا خواهد شد. بیمارستان 32 تختخوابی جاسک توسعه خواهد یافت و به بیمارستان 64 تختخوابی تبدیل خواهد شد که این توسعه نیز تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.

* طرح دیگری که در این بندر مورد نظر است موضوع انتقال آب از سد چگین است که این طرح نیاز به 20 میلیارد تومان دارد که مبالغ آن پیش بینی شده است و در سال آینده عملیاتی خواهد شد. این منطقه را به یک منطقه مهم انرژی بر تبدیل می‌کنیم.

* هرکس از فردا در جاسک سرمایه گذاری کند بداند در سال‌های آتی سود خواهد برد چراکه این منطقه به یک مرکز تجاری، صنعتی و دریایی تبدیل می‌شود. اجرای سه طرح مربوط به آب، بیمارستان و فاضلاب تا پایان سال وعده ما به شماست که هم استاندار، هم فرماندار و هم مسئولین باید آن را اجرایی و عملیاتی کنند. هر کس در جاسک سرمایه‌گذاری کند در سال‌های آتی منفعت خواهد برد و اینجا به یک مرکز تجاری، صنعتی و مهم دریایی که باعث پیشرفت این منطقه است، تبدیل می‌شود.

* همه همسایگان جنوبی ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که این دولت مبنایش بر تعامل و دوستی با همسایگان بویژه همسایگان جنوب این منطقه است. ما به دنبال روابط بهتر و تعامل بیشتر برای سرمایه‌گذاری هستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جاسک باید تبدیل به منطقه ویژه شود تا بتوانیم از همه استعدادهای این منطقه استفاده و بهره‌وری کنیم.

* در اینجا اعلام می‌کنم که یارانه نقدی برای اقشار نیازمند جامعه ادامه خواهد یافت، البته اگر خانواده‌هایی در سطح کشور که وضع زندگی‌شان به گونه‌ای است که نیاز به یارانه ندارند طبق قانون اخیر مجلس می‌توانند با پر کردن یک فرم از گرفتن یارانه انصراف دهند، فرم جدیدی نیز توزیع می‌شود که اعلام می‌شود و خوب است افرادی که نیاز ندارند آن را پر نکنند بلکه افرادی که نیازمند گرفتن یارانه هستند این فرم را پر می‌کنند. در سال آینده و مرحله آتی به غیر از یارانه نقدی که به خانواده‌ها پرداخت می‌شود یک بخش برای ساماندهی بهداشت و درمان تخصیص داده می‌شود.

* اولین قدم در حوزه بهداشت را در سال آینده برمی‌داریم و همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد. ما به دنبال این هستیم ارزش بیمه‌ها را بالا ببریم تا مردم امنیت خاطری در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند.

* قیمت حامل‌های انرژی مانند نفت، گاز و گازوئیل شیب ملایمی خواهد داشت و ما مراقب هستیم همانطور که در این 6 ماه رشد تورم کاهش پیدا کرد در سال آینده هم رشد تورم کاهش پیدا کند و گرانی را کنترل می‌کنیم.

/27295

 

کد N149428

وبگردی