آفتاب
جوکار در تذکر شفاهی:

250 کارگر کارخانه فولاد میبد 6 ماه است که حقوق نگرفته‌اند

250 کارگر کارخانه فولاد میبد 6 ماه است که حقوق نگرفته‌اند

اگر دولت فاز دوم هدفمندی را عجولانه و بدون کارشناسی اجرایی کند، سرنوشت آن همچون اعطای سبد کالا خواهد بود.

نماینده مردم یزد تاکید کرد:دولت کارخانه فولاد میبد را به اسم خصوصی‌سازی به فروش رسانده است اما این کار منجر به تعطیلی کارخانه شد و صاحب کارخانه اکنون در بازار است و 250 کارگر این کارخانه حدود 6 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صالح جوکار در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به موضوع هدمندی یارانه‌ها اظهار داشت: برای پرداخت یارانه ها باید اطلاعات جامع و کاملی جمع‌آوری شود، اما آنچه از مصاحبه‌ها شنیده می‌شود حاکی از این است که بعضی از اعضای تیم اقتصادی دولت خوب عمل نمی‌کنند و ملاک پرداخت یارانه‌ها را املاک مردم و نیز تجمیع موجودی حساب‌های آنها عنوان می‌کنند؛ که این ملاک صحیحی برای پرداخت یارانه نیست و این رویکرد باعث برهم زدن آرامش جامعه خواهد شد.

نماینده یزد در ادامه افزود: اگر دولت فاز دوم هدفمندی را عجولانه و بدون کارشناسی اجرایی کند، سرنوشت آن همچون اعطای سبد کالا خواهد بود.

وی با تذکری دیگر به دولت خاطرنشان کرد: در سال 91دو اتفاق در شهر یزد رخ داد که اولین حادثه مربوط به عوامل طبیعی و سیل در منطقه محروم استان یزد است. که باعث تخریب یکسری راه‌های زیرساختی شده که 70 میلیارد خسارت را به دامداری‌ها و مزارع مردم وارد کرده اما علیرغم پیگیری‌های انجام شده متاسفانه بودجه لازم برای جبران خسارت در دولت‌های دهم و یازدهم به مردم اختصاص داده نشد.

جوکار در ادامه افزود: دومین حادثه مربوط به خطوط آبرسانی و تاسیسات یزد بود که عامل انسانی موجب این حادثه شده است که علاوه بر ایجاد مشکلات برای مردم و قطعی آب 5/7 میلیارد خسارت وارد کرده است که دولت‌های دهم و یازدهم در این خصوص نیز اقدامی انجام نداده‌اند و امروز ما به پیمانکاران زیادی بدهکار هستیم.

نماینده مردم یزد در تذکری دیگر به وزیر صنعت معدن و تجارت به وضعیت کارخانه فولاد میبد اشاره کرد و گفت: دولت این کارخانه را به اسم خصوصی‌سازی به فروش رسانده است اما این کار منجر به تعطیلی کارخانه شد و صاحب کارخانه اکنون در بازار است و 250 کارگر این کارخانه حدود 6 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند. لذا از وزیر صنعت و معدن و تجارت می‌خواهم که به درخواست این کارگران رسیدگی کند و کارخانه را نجات دهد.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد که مجلس این سیاست‌ها را به برنامه تبدیل کند.

کد N149247

وبگردی